- 720
- 1000
- 1000
- 1000
حدودالله ذیل سوره مجادله، جلسه پنجم
سخنرانی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری با موضوع "حدودالله ذیل سوره مجادله"، جلسه پنجم، نتیجه نجوای شیطانی بر جامعه مومنین، سال 1398
دو گونه نجوا وجود دارد: نجوای شیطانی و نجوای بر مدار بر و تقوا؛ هدف از نجوای شیطانی ایجاد حزن در جامعه مومنین است. اول اینکه مومنین راستین را نا امید و محزون می کند بصورت اینکه جبهه حق در حال شکست خوردن است و دوم اینکه گروهی از مومنین که وارد فضای نجوای جبهه باطل می شوند منکر پیروزیهای جبهه حق شده و همه چیز را ناکارآمد و بیهوده می دانند. نتیجه نجوا در جبهه محادین ایجاد دین و فقه و اله در برابر دستگاه نبی اکرم و خدای متعال است. دستگاه باطل نجوای خود را به سطح جامعه و مردم می کشانند و از این طریق برنامه ریزی کرده و اهداف خود را اجرایی می کنند.
داستان از یک فرع فقهی شروع میشود و به داستان محاده میکشد. خیال نکنیم همین طوری یک دفعه مسئله ظهار پیش میآید یا امروز که یک شکل دیگری از طلاق و ازدواجی که در دنیای مدرن شکل گرفته، مثل ازدواجهای سفید یا طلاق فلان جور، اینها تصادفی نیست؛ بلکه یک عده محادین هستند که مقابل حد خدا حد میگذارند.
آنکه اشکال دارد این است «إِنَّ الَّذینَ یحَادُّونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ»(مجادله/5). بحث از یک فرع فقهی به داستان محاده کشیده شد. جریان محادین هستند و این محاده هم فقط در حد فروع و شریعت نیست، بلکه تا مسئله الوهیت میرود که برای مردم، دین درست میکنند، بت درست میکنند، مقابل شریعت و فقه، فقه میگذارند. مقابل اخلاق، اخلاق میگذارند. مقابل اعتقادات، اعتقادات درست میکنند. مقابل ولایت، حد ولایت درست میکنند. آخر کار هم در مقابل پرستش خدا، بت پرستی راه میاندازند؛ منتهی اشکالش متفاوت است. جاهلیت است دیگر؛ جاهلیت اولی داریم، جاهلیت اُخری هم داریم.
دو گونه نجوا وجود دارد: نجوای شیطانی و نجوای بر مدار بر و تقوا؛ هدف از نجوای شیطانی ایجاد حزن در جامعه مومنین است. اول اینکه مومنین راستین را نا امید و محزون می کند بصورت اینکه جبهه حق در حال شکست خوردن است و دوم اینکه گروهی از مومنین که وارد فضای نجوای جبهه باطل می شوند منکر پیروزیهای جبهه حق شده و همه چیز را ناکارآمد و بیهوده می دانند. نتیجه نجوا در جبهه محادین ایجاد دین و فقه و اله در برابر دستگاه نبی اکرم و خدای متعال است. دستگاه باطل نجوای خود را به سطح جامعه و مردم می کشانند و از این طریق برنامه ریزی کرده و اهداف خود را اجرایی می کنند.
داستان از یک فرع فقهی شروع میشود و به داستان محاده میکشد. خیال نکنیم همین طوری یک دفعه مسئله ظهار پیش میآید یا امروز که یک شکل دیگری از طلاق و ازدواجی که در دنیای مدرن شکل گرفته، مثل ازدواجهای سفید یا طلاق فلان جور، اینها تصادفی نیست؛ بلکه یک عده محادین هستند که مقابل حد خدا حد میگذارند.
آنکه اشکال دارد این است «إِنَّ الَّذینَ یحَادُّونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ»(مجادله/5). بحث از یک فرع فقهی به داستان محاده کشیده شد. جریان محادین هستند و این محاده هم فقط در حد فروع و شریعت نیست، بلکه تا مسئله الوهیت میرود که برای مردم، دین درست میکنند، بت درست میکنند، مقابل شریعت و فقه، فقه میگذارند. مقابل اخلاق، اخلاق میگذارند. مقابل اعتقادات، اعتقادات درست میکنند. مقابل ولایت، حد ولایت درست میکنند. آخر کار هم در مقابل پرستش خدا، بت پرستی راه میاندازند؛ منتهی اشکالش متفاوت است. جاهلیت است دیگر؛ جاهلیت اولی داریم، جاهلیت اُخری هم داریم.
قطعات
-
عنوانزمانتعداد پخش
-
-
تاکنون نظری ثبت نشده است