- 2302
- 1000
- 1000
- 1000
تفسیر آیه 127 سوره آل عمران
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره آل عمران - آیه 127
کلمه «طَرف» به معناى انتهاى یک چیز است، نه گوشهى آن. بنابراین آیه مى فرماید: امدادهاى غیبى ما براى آن است که ریشه بعضى از کفّار قطع شود. البتّه بعضى مفسّران، «طَرف» را به معناى اَشراف گرفتهاند. یعنى هدف جنگ بدر، نابودى اَشراف کفّار بود. نظیر آیه «فقاتلوا ائمّة الکفر»
ناامیدى بر دو گونه است؛ اگر کسى از اوّل ناامید باشد مى گویند: «یأس» دارد، ولى اگر بعد از امیدوارى، ناامید شود مى گویند: «خائب» است.
جنگ در اسلام، گاه دفاعى است و براى خنثى کردن تهاجم دشمن و گاه ابتدایى و آغازگرانه است.
پیام ها
1- سران کفر، یا باید به کلّى ریشه کن شوند و یا خوار و ذلیل و مأیوس گردند. با برخوردهاى ضعیف و موسمى و موضعى که به ریشه کفر لطمه نمى زند، دل خوش نباشید. «لیقطع طرفاً من الّذین کفروا»
2- وحدت و قدرت و سیاست و مدیریّت مسلمانان، باید به نوعى باشد که دشمن به ناامیدى کشیده شود. «فینقلبوا خائبین»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
کلمه «طَرف» به معناى انتهاى یک چیز است، نه گوشهى آن. بنابراین آیه مى فرماید: امدادهاى غیبى ما براى آن است که ریشه بعضى از کفّار قطع شود. البتّه بعضى مفسّران، «طَرف» را به معناى اَشراف گرفتهاند. یعنى هدف جنگ بدر، نابودى اَشراف کفّار بود. نظیر آیه «فقاتلوا ائمّة الکفر»
ناامیدى بر دو گونه است؛ اگر کسى از اوّل ناامید باشد مى گویند: «یأس» دارد، ولى اگر بعد از امیدوارى، ناامید شود مى گویند: «خائب» است.
جنگ در اسلام، گاه دفاعى است و براى خنثى کردن تهاجم دشمن و گاه ابتدایى و آغازگرانه است.
پیام ها
1- سران کفر، یا باید به کلّى ریشه کن شوند و یا خوار و ذلیل و مأیوس گردند. با برخوردهاى ضعیف و موسمى و موضعى که به ریشه کفر لطمه نمى زند، دل خوش نباشید. «لیقطع طرفاً من الّذین کفروا»
2- وحدت و قدرت و سیاست و مدیریّت مسلمانان، باید به نوعى باشد که دشمن به ناامیدى کشیده شود. «فینقلبوا خائبین»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
تاکنون نظری ثبت نشده است