- 2154
- 1000
- 1000
- 1000
تفسیر آیه 50 - 53 سوره صافات
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره صافات- آیه 50 - 53
فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ یَتَسَآءَلُونَ
قَالَ قَآئِلٌ مِّنْهُمْ إِنِّى کَانَ لِى قَرِینٌ
یَقُولُ أَءِنَّکَ لَمِنَ الْمُصَدِّقِینَ
أَءِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَءِنَّا لَمَدِینُونَ
ترجمه
پس بعضى از آنان بر بعضى روى کرده و از یکدیگر سؤال مى کنند.
یکى از آنان گوید: مرا در دنیا همنشینى بود.
که پیوسته مى گفت: آیا تو ازباوردارندگان (قیامت) هستى؟
آیا هرگاه مردیم و خاک و استخوان شدیم (دوباره زنده شده و) جزا داده خواهیم شد؟
یکى از نامهاى قیامت، «یوم الدین» است و «مدینون» از دین به معناى جزاست.
1- در بهشت خاطرات دنیا فراموش نمى شود. «کان لى قرین»
2- در بزم هاى بهشتى که بر تختها و رویاروى یکدیگر قرار گرفته اند به پرسش و گفتگو از همنشینان دنیوى مى پردازند. «کان لى قرین»
3- همنشینى در دنیا با کفّار، با حفظ معتقدات دینى جایز است. «کان لى قرین»
4- نقل انکارها و سرزنشهاى مخالفان، جزء گفتگوهاى بهشتیان است. «فاقبل بعضهم على بعض یتسائلون... یقول ءانّک لمن المصدّقین»
5 - کفّار هیچ گونه دلیلى بر نبود معاد ندارند، آنچه دارند استبعاد و تعجب است. «ءاذا متنا و کنّا تراباً...»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ یَتَسَآءَلُونَ
قَالَ قَآئِلٌ مِّنْهُمْ إِنِّى کَانَ لِى قَرِینٌ
یَقُولُ أَءِنَّکَ لَمِنَ الْمُصَدِّقِینَ
أَءِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَءِنَّا لَمَدِینُونَ
ترجمه
پس بعضى از آنان بر بعضى روى کرده و از یکدیگر سؤال مى کنند.
یکى از آنان گوید: مرا در دنیا همنشینى بود.
که پیوسته مى گفت: آیا تو ازباوردارندگان (قیامت) هستى؟
آیا هرگاه مردیم و خاک و استخوان شدیم (دوباره زنده شده و) جزا داده خواهیم شد؟
یکى از نامهاى قیامت، «یوم الدین» است و «مدینون» از دین به معناى جزاست.
1- در بهشت خاطرات دنیا فراموش نمى شود. «کان لى قرین»
2- در بزم هاى بهشتى که بر تختها و رویاروى یکدیگر قرار گرفته اند به پرسش و گفتگو از همنشینان دنیوى مى پردازند. «کان لى قرین»
3- همنشینى در دنیا با کفّار، با حفظ معتقدات دینى جایز است. «کان لى قرین»
4- نقل انکارها و سرزنشهاى مخالفان، جزء گفتگوهاى بهشتیان است. «فاقبل بعضهم على بعض یتسائلون... یقول ءانّک لمن المصدّقین»
5 - کفّار هیچ گونه دلیلى بر نبود معاد ندارند، آنچه دارند استبعاد و تعجب است. «ءاذا متنا و کنّا تراباً...»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
تاکنون نظری ثبت نشده است