سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره طه- آیه 127
وَ کَذَ لِکَ نَجْزِى مَنْ أَسْرَفَ وَلَمْ یُؤْمِن بِآیَاتِ رَبِّهِ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَدُّ وَأَبْقَى
ترجمه
و ما این گونه هر کس را که افراط و اسراف کند و به آیات پروردگارش ایمان نیاورد جزا مى دهیم و قطعاً عذاب آخرت سخت تر و پایدارتر است.
از مصادیق روشن یاد خدا، نماز است، خداوند مىفرماید: «اقم الصلوة لذکرى» و بدیهى است که هر کس خدا را یاد کند، خداوند هم او را یاد خواهد کرد، این وعدهى الهى است که «اُذکرونى اَذکرکم» و قهراً کسانى که خدا را فراموش کنند، خداوند نیز آنان را رها خواهد کرد. «و کذلک الیوم تنسى»
رسول خدا فرمود: کسى که قرآن بخواند وعمل نکند، خدا او را کور محشور مى کند. آن بنده مىگوید: چرا مرا کور محشور کردى؟ خطاب مى رسد او را به دوزخ ببرید.
امام صادق (ع) درباره جمله «اتتک ایتنا» فرمود: امامان معصوم آیات خدا هستند و کسى که آنان را ترک کند، روز قیامت در آتش رها خواهد شد.
پیام ها
1- کیفرهاى الهى عادلانه است. «کذلک... نسیتها... تنسى»
2- اگر سرچشمهى نسیان، بى اعتنایى باشد، عقوبت خواهد داشت و گرنه نسیانى که بدون اختیار باشد توبیخى ندارد. «فنسیتها»
3- خداوند ابتدا اتمام حجّت مىکند، آنگاه قهر وعذاب. «اتتک ایاتنا... الیوم تنسى»
4- اسراف و استفاده نابه جا از نعمت ها، زمینه ساز کفر است. «اسرف ولمیؤمن»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
وَ کَذَ لِکَ نَجْزِى مَنْ أَسْرَفَ وَلَمْ یُؤْمِن بِآیَاتِ رَبِّهِ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَدُّ وَأَبْقَى
ترجمه
و ما این گونه هر کس را که افراط و اسراف کند و به آیات پروردگارش ایمان نیاورد جزا مى دهیم و قطعاً عذاب آخرت سخت تر و پایدارتر است.
از مصادیق روشن یاد خدا، نماز است، خداوند مىفرماید: «اقم الصلوة لذکرى» و بدیهى است که هر کس خدا را یاد کند، خداوند هم او را یاد خواهد کرد، این وعدهى الهى است که «اُذکرونى اَذکرکم» و قهراً کسانى که خدا را فراموش کنند، خداوند نیز آنان را رها خواهد کرد. «و کذلک الیوم تنسى»
رسول خدا فرمود: کسى که قرآن بخواند وعمل نکند، خدا او را کور محشور مى کند. آن بنده مىگوید: چرا مرا کور محشور کردى؟ خطاب مى رسد او را به دوزخ ببرید.
امام صادق (ع) درباره جمله «اتتک ایتنا» فرمود: امامان معصوم آیات خدا هستند و کسى که آنان را ترک کند، روز قیامت در آتش رها خواهد شد.
پیام ها
1- کیفرهاى الهى عادلانه است. «کذلک... نسیتها... تنسى»
2- اگر سرچشمهى نسیان، بى اعتنایى باشد، عقوبت خواهد داشت و گرنه نسیانى که بدون اختیار باشد توبیخى ندارد. «فنسیتها»
3- خداوند ابتدا اتمام حجّت مىکند، آنگاه قهر وعذاب. «اتتک ایاتنا... الیوم تنسى»
4- اسراف و استفاده نابه جا از نعمت ها، زمینه ساز کفر است. «اسرف ولمیؤمن»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
تاکنون نظری ثبت نشده است