سخنرانی آیت الله سید رضا بهاءالدینی پیرامون نصرت الهی
خدای تبارک و تعالی قوم موسی (ع) را از طریق شکافی در دریا نجات داد و آل فرعون را در مقابل دیدگان قوم موسی (ع)، غرق کرد. این نکته مبین این است که خدای تعالی کسانی را که خدا را یاری کنند، نصرت می کند.
فضایل اخلاقی را جنود عقل و رذایل اخلاقی را جنود شیطان می نامند. انسان باید در این دنیا برای سازندگی نفس و رسیدن به کمال و صفات حمیده تلاش کند. مرحله ی اول قوه ی عقل، سازندگی نفس خود است و اگر به همچنین مرحله ای رسید، آن گاه ماموریت به رهبری بشریت پیدا می کند و می بایست نفوس بشری را به سمت خدا هدایت کند.
عقل در انسان تقوا ایجاد می کند و تقواست که نفوس انسان را می شناسد و انسان جهنمی و بهشتی را جدا می کند. اگر انسانی در پی هوی و هوس نفسانی خود باشد هرگز نمی تواند باعث تذکیه و تهذیب نفس دیگران شود. حرکات شیطانی انسان را از خدا دور و به شیطان نزدیک می کند.
تمام مشاهدات بنی اسرائیل از عذاب فرعون، باعث نشد آن ها پند و عبرت بگیرند.
خدای تبارک و تعالی قوم موسی (ع) را از طریق شکافی در دریا نجات داد و آل فرعون را در مقابل دیدگان قوم موسی (ع)، غرق کرد. این نکته مبین این است که خدای تعالی کسانی را که خدا را یاری کنند، نصرت می کند.
فضایل اخلاقی را جنود عقل و رذایل اخلاقی را جنود شیطان می نامند. انسان باید در این دنیا برای سازندگی نفس و رسیدن به کمال و صفات حمیده تلاش کند. مرحله ی اول قوه ی عقل، سازندگی نفس خود است و اگر به همچنین مرحله ای رسید، آن گاه ماموریت به رهبری بشریت پیدا می کند و می بایست نفوس بشری را به سمت خدا هدایت کند.
عقل در انسان تقوا ایجاد می کند و تقواست که نفوس انسان را می شناسد و انسان جهنمی و بهشتی را جدا می کند. اگر انسانی در پی هوی و هوس نفسانی خود باشد هرگز نمی تواند باعث تذکیه و تهذیب نفس دیگران شود. حرکات شیطانی انسان را از خدا دور و به شیطان نزدیک می کند.
تمام مشاهدات بنی اسرائیل از عذاب فرعون، باعث نشد آن ها پند و عبرت بگیرند.
کاربر مهمان