- 170
- 1000
- 1000
- 1000
مسائل و مصائب امام حسین علیهالسلام، 8
سخنرانی استاد مهدی قاسمی با موضوع «مسائل و مصائب امام حسین علیهالسلام» جلسه هشتم: اعتقاد به امام زمان علیهالسلام و مُصلح جهانی، سال 1404
من قبل از اینکه یکی دو جمله به مناسبت شب تاسوعای حسینی درباره حضرت عباس علیه السلام عرض بکنم دو سه تا نکته راجع به امام زمان هم امشب عرض بکنم.
نکته اول اینکه اعتقاد به امام زمان و مصلح جهانی یک اعتقاد فرادینی و فرامذهبی است یعنی همه ادیان الهی به مصلح جهانی اعتقاد دارن حالا شاید در بحث اسمش خصوصیتش یک اختلافی باشه اما همه اعتقاد دارن حتی غیر الهیون هم مثلاً این بتپرستای هندی اپانیشادهای هندی اینا هم به مصلح جهانی اعتقاد دارن لذا اعتقاد به مصلح جهانی و مهدی موعود یک اعتقاد فراملیتی و فرادینیست و فرامذهبیست یعنی تو تمام مذاهب امت اسلامی شیعه سنی تمام مذهبها اعتقاد به مهدی موعود هست با یک اختلافی یعنی فقط ما شیعیان نیستیم که به امام زمان اعتقاد داریم. اهل سنتم اعتقاد دارن ولی با یک اختلافی. چند تا اختلاف یه اختلافش که حالا نکته سوم عرض میکنم خدمت شما یکی دو تا اختلاف هست بین ما و اهل سنت راجع به امام زمان علیه السلام. این نکته اول پس اعتقاد به مهدویت و امام زمان یه اعتقاد فرادینی و فرامذهبیست. این یک. دوم اعتقاد صحیح به امام زمان علیه السلام اعتقاد به مهدی شخصیه نه مهدی نوعی این صوفیه و دراویش معتقدن قطبشون در هر زمانی مهدیست. فرقی نمیکنه پسر کیست پدرش کیست نسل و نسبش کیست تبارش کیست براشون فرقی نمیکنه میگه قطب ما این امروز این امام است قطبم که از دنیا میرود قطب دیگری میآید اون همه امام است اینو بهش میگن اعتقاد به مهدی نوعی. درسته اما ما طبق روایات باید اعتقاد به مهدی شخصی داشته باشیم. یعنی این امام زمانی که مصلح جهانیست حجت ابن الحسن است و این خصوصیاتی که تو روایات 3000 تا روایت نقل کردن این آقا زیر این سقف آسمان یک نفر بیشتر به این خصوصیت نیست. اینو بهش میگن اعتقاد به مهدی شخصی که اعتقاد صحیح ما شیعیان اینه. این دو تا. سومین نکته درباره امام زمان علیه السلام این است که ما این اختلاف بین ما و اهل سنته. عتقد باید باشیم و معتقد هستیم به مهدی موجود موعود ولی اونها معتقدن به مهدی موعود. مهدی موعود یعنی مهدی که خدا بهش وعده داده اما الان هست یا نیست؟
من قبل از اینکه یکی دو جمله به مناسبت شب تاسوعای حسینی درباره حضرت عباس علیه السلام عرض بکنم دو سه تا نکته راجع به امام زمان هم امشب عرض بکنم.
نکته اول اینکه اعتقاد به امام زمان و مصلح جهانی یک اعتقاد فرادینی و فرامذهبی است یعنی همه ادیان الهی به مصلح جهانی اعتقاد دارن حالا شاید در بحث اسمش خصوصیتش یک اختلافی باشه اما همه اعتقاد دارن حتی غیر الهیون هم مثلاً این بتپرستای هندی اپانیشادهای هندی اینا هم به مصلح جهانی اعتقاد دارن لذا اعتقاد به مصلح جهانی و مهدی موعود یک اعتقاد فراملیتی و فرادینیست و فرامذهبیست یعنی تو تمام مذاهب امت اسلامی شیعه سنی تمام مذهبها اعتقاد به مهدی موعود هست با یک اختلافی یعنی فقط ما شیعیان نیستیم که به امام زمان اعتقاد داریم. اهل سنتم اعتقاد دارن ولی با یک اختلافی. چند تا اختلاف یه اختلافش که حالا نکته سوم عرض میکنم خدمت شما یکی دو تا اختلاف هست بین ما و اهل سنت راجع به امام زمان علیه السلام. این نکته اول پس اعتقاد به مهدویت و امام زمان یه اعتقاد فرادینی و فرامذهبیست. این یک. دوم اعتقاد صحیح به امام زمان علیه السلام اعتقاد به مهدی شخصیه نه مهدی نوعی این صوفیه و دراویش معتقدن قطبشون در هر زمانی مهدیست. فرقی نمیکنه پسر کیست پدرش کیست نسل و نسبش کیست تبارش کیست براشون فرقی نمیکنه میگه قطب ما این امروز این امام است قطبم که از دنیا میرود قطب دیگری میآید اون همه امام است اینو بهش میگن اعتقاد به مهدی نوعی. درسته اما ما طبق روایات باید اعتقاد به مهدی شخصی داشته باشیم. یعنی این امام زمانی که مصلح جهانیست حجت ابن الحسن است و این خصوصیاتی که تو روایات 3000 تا روایت نقل کردن این آقا زیر این سقف آسمان یک نفر بیشتر به این خصوصیت نیست. اینو بهش میگن اعتقاد به مهدی شخصی که اعتقاد صحیح ما شیعیان اینه. این دو تا. سومین نکته درباره امام زمان علیه السلام این است که ما این اختلاف بین ما و اهل سنته. عتقد باید باشیم و معتقد هستیم به مهدی موجود موعود ولی اونها معتقدن به مهدی موعود. مهدی موعود یعنی مهدی که خدا بهش وعده داده اما الان هست یا نیست؟


تاکنون نظری ثبت نشده است