سخنرانی حجت الاسلام سیدصادق میرشفیعی با موضوع " سنتهای الهی در عالم"، سال 1404
سنتهای خداوند در عالم تغییر پذیر نیست و ما باید طبق آن سنتها مراقبههایی داشته باشیم، چون اعمال صالح یک سختیهایی دارد، ولی حفظ و نگهداری اعمال صالح هم سختیهایی به همراه دارد. روش خدای متعال این است که اجر هیچ نیکوکاری را ضایع نمیکند. یعنی هر کسی قدمی برای خدا بردارد، نتیجه عملش را میبیند حتی اگر به قدر یک ذره باشد. بعضی افراد اهل آخرت نیستند، اما خداوند در همین دنیا مزد و اجر عمل آنها را میدهد و این سنت الهی است و تغییر ناپذیر است. البته سنتهای دیگری هم کنار این سنت الهی است که خط قرمزهای الهی است. بعضی امور هستند که هر چقدر هم خوب باشند، ولی بعضی کارها موجب حبط آن عمل میشود. حبط به معنای نابودی است. شرک به خدا یکی از مواردی است که موجب حبط اعمال میشود. ریاکاری در هر کاری ناپسند است نه فقط در عبادت، بلکه در هر عملی. این همان شرک خفی است. ریاکاری به معنای این است که انسان کارش را برای رضایت دیگران انجام میدهد که نظر آنها را جلب کند. انکار ولایت، انکار قیامت، نفاق، دنیا پرستی و آزار دیگران هم از جمله اعمالی است که موجب حبط عمل میشود. انکار ولایت، به این معنا که ما همه در دایره ولایت پیامبر و اهل بیتش و ائمه معصومین هستیم، ولی اگر ولایت نداشته باشیم در قیامت هیچ عملی از ما پذیرفته نمیشود. هر کسی در ابلاغ امر ولایت امیرالمومنین و ائمه علیهم السلام کوتاهی کند مورد عفو الهی قرار نمیگیرد.
سنتهای خداوند در عالم تغییر پذیر نیست و ما باید طبق آن سنتها مراقبههایی داشته باشیم، چون اعمال صالح یک سختیهایی دارد، ولی حفظ و نگهداری اعمال صالح هم سختیهایی به همراه دارد. روش خدای متعال این است که اجر هیچ نیکوکاری را ضایع نمیکند. یعنی هر کسی قدمی برای خدا بردارد، نتیجه عملش را میبیند حتی اگر به قدر یک ذره باشد. بعضی افراد اهل آخرت نیستند، اما خداوند در همین دنیا مزد و اجر عمل آنها را میدهد و این سنت الهی است و تغییر ناپذیر است. البته سنتهای دیگری هم کنار این سنت الهی است که خط قرمزهای الهی است. بعضی امور هستند که هر چقدر هم خوب باشند، ولی بعضی کارها موجب حبط آن عمل میشود. حبط به معنای نابودی است. شرک به خدا یکی از مواردی است که موجب حبط اعمال میشود. ریاکاری در هر کاری ناپسند است نه فقط در عبادت، بلکه در هر عملی. این همان شرک خفی است. ریاکاری به معنای این است که انسان کارش را برای رضایت دیگران انجام میدهد که نظر آنها را جلب کند. انکار ولایت، انکار قیامت، نفاق، دنیا پرستی و آزار دیگران هم از جمله اعمالی است که موجب حبط عمل میشود. انکار ولایت، به این معنا که ما همه در دایره ولایت پیامبر و اهل بیتش و ائمه معصومین هستیم، ولی اگر ولایت نداشته باشیم در قیامت هیچ عملی از ما پذیرفته نمیشود. هر کسی در ابلاغ امر ولایت امیرالمومنین و ائمه علیهم السلام کوتاهی کند مورد عفو الهی قرار نمیگیرد.
تاکنون نظری ثبت نشده است