سخنرانی حجت الاسلام علی صادقی با موضوع «جرم انگاری سقط جنین»، سال 1403
به صورت کلی از لحاظ حکم شرعی سقط جنین حرام است و حرمت شرعی دارد. بله، موارد استثنایی هست که فقها آن را عنوان فرموده اند که در قانون منعکس شده است.
از همان ابتدایی که نطفه در رحم مستقر می شود این سقط جنین حرام می شود. قبل از اسقرار نطفه، حالا یک بحث هایی است که قبل از انجام امور زناشویی مثلا از قرص های جلوگیری استفاده می کنند که در اینجا سقط جنین صدق نمی کند چرا که هنوز نطفه ای منعقد نشده است.
مبنای این حرمت این است که این نطفه و جنین حق حیات و زندگی دارد. این حیات یک نعمت و موهبت الهی است. اینگونه نیست که پدر و مادر بگویند اختیار این نطفه در دست ماست و این مولود ماست، پس ما حق داریم که آن را سقط کنیم. همان گونه که حق حیات و نعمت حیات در مورد انسان، چیزی است که انسان حق ندارد آن را از خود بگیرد و لذا خودکشی حرام است.
به صورت کلی از لحاظ حکم شرعی سقط جنین حرام است و حرمت شرعی دارد. بله، موارد استثنایی هست که فقها آن را عنوان فرموده اند که در قانون منعکس شده است.
از همان ابتدایی که نطفه در رحم مستقر می شود این سقط جنین حرام می شود. قبل از اسقرار نطفه، حالا یک بحث هایی است که قبل از انجام امور زناشویی مثلا از قرص های جلوگیری استفاده می کنند که در اینجا سقط جنین صدق نمی کند چرا که هنوز نطفه ای منعقد نشده است.
مبنای این حرمت این است که این نطفه و جنین حق حیات و زندگی دارد. این حیات یک نعمت و موهبت الهی است. اینگونه نیست که پدر و مادر بگویند اختیار این نطفه در دست ماست و این مولود ماست، پس ما حق داریم که آن را سقط کنیم. همان گونه که حق حیات و نعمت حیات در مورد انسان، چیزی است که انسان حق ندارد آن را از خود بگیرد و لذا خودکشی حرام است.
تاکنون نظری ثبت نشده است