- 211
- 1000
- 1000
- 1000
مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره) 1401_ شب سوم
سخنرانی از حجت الاسلام مسعود عالی، سومین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره)، سال 1401
بالاترین مقامی که یک انسان غیر معصوم مانند ما می تواند به آن برسد معیت و همراهی با معصوم و ولی خدا است. ما که نمی توانیم جزء چهارده معصوم علیه السلام باشیم اما می توانیم در خدمت اهداف آن بزرگواران که همان اهداف الهی است باشیم.
در زیارت عاشورا یک فرازی است که شرط معیت انسان را در دنیا و آخرت بیان کرده است. «فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذی اَکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیاَّئِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَاَنْ یُثَبِّتَ لی عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ »
برای اینکه کسی در معیت اولیای خدا در دنیا و آخرت قرار بگیرد در اینجا سه شرط بیان شده است. یک معرفت اهلبیت علیهم السلام را داشتن. دو معرفت نسبت به اولیا و دوستان اهلبیت و سوم برائت از دشمنان اهلبیت.
لازمه کسی که می خواهد سرباز و یار اهلبیت باشد این است که از رسالت آن ولی خدا شناخت داشته باشد. در حالی که یک روح کلی بر حرکت همه اهلبیت حاکم بود، اهلبیت علیهم السلام در شرایط و موقعیت های مختلف رسالت و مأموریت خاص خودشان را داشته اند.
در معرفت صرفا معرفت عقلی و اطلاعات ذهنی لازم هست ولی کافی نیست. اینها فداکاری و ایثار و تسلیم نمی آورد. این نوه معرفت را بعضا دشمنان اهلبیت چه بسا بهتر هم داشتند.
بالاترین مقامی که یک انسان غیر معصوم مانند ما می تواند به آن برسد معیت و همراهی با معصوم و ولی خدا است. ما که نمی توانیم جزء چهارده معصوم علیه السلام باشیم اما می توانیم در خدمت اهداف آن بزرگواران که همان اهداف الهی است باشیم.
در زیارت عاشورا یک فرازی است که شرط معیت انسان را در دنیا و آخرت بیان کرده است. «فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذی اَکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیاَّئِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَاَنْ یُثَبِّتَ لی عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ »
برای اینکه کسی در معیت اولیای خدا در دنیا و آخرت قرار بگیرد در اینجا سه شرط بیان شده است. یک معرفت اهلبیت علیهم السلام را داشتن. دو معرفت نسبت به اولیا و دوستان اهلبیت و سوم برائت از دشمنان اهلبیت.
لازمه کسی که می خواهد سرباز و یار اهلبیت باشد این است که از رسالت آن ولی خدا شناخت داشته باشد. در حالی که یک روح کلی بر حرکت همه اهلبیت حاکم بود، اهلبیت علیهم السلام در شرایط و موقعیت های مختلف رسالت و مأموریت خاص خودشان را داشته اند.
در معرفت صرفا معرفت عقلی و اطلاعات ذهنی لازم هست ولی کافی نیست. اینها فداکاری و ایثار و تسلیم نمی آورد. این نوه معرفت را بعضا دشمنان اهلبیت چه بسا بهتر هم داشتند.
تاکنون نظری ثبت نشده است