display result search
منو
چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟، جلسه نهم

چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟، جلسه نهم

  • 1 تعداد قطعات
  • 69 دقیقه مدت قطعه
  • 155 دریافت شده
سخنرانی از حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع «چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟»، جلسه نهم، سال 1400

یکی از نکات بسیار مهم برای اینکه ما بتوانیم ضعف تبلیغاتی جبهه حق را بر طرف کنیم این است که صرفا به علم آگاهی اکتفا نکنیم. یکی از اشکالات در جبهه حق این است که به علم و آگاهی و آن حق شناسی که در جبهه حق پیش می آید اکتفا شود. هر سخن حقی، هر مخاطبی، هر زمانی و... قابل قرار گرفتن در کنار یکدیگر نیستند.
ما انواع مخاطبان داریم که باید ملاحظه همه آنها بشود. جدای از مخاطبان مقوله دیگری به نام زمان هم وجود دارد که با مقوله مخاطب ارتباط دارد ولی به صورت مستقل قابل تصور و بررسی است.

برخی نبض زمان به دستشان است و از بین معارف دینی و از بین آنچه که جامعه باید بر آن تاکید کند، به عنوان یک حقیقت، قدرت تشخیص دهی دارند که الآن موقع و زمان چه چیزی است. یک زمانی زمان تاکید بر عدالت است، زمانی دیگر زمان تاکید بر مقوله سخاوت است، زمان تاکید تقوای فردی، زمان تاکید بر کار جمعی و... . بالاخره در هر زمانی موضوع و مقوله ای اولویت پیدا می کند و تفاوت زمان ها را همین اولویت ها مشخص می کنند و الا چیزی به عنوان زمان مفهومی نداشت. زمانه شما با زمانه ما فرق می کند یعنی یک اولویت هایی در زمان شمابوده که در زمان ما وجود ندارد و آن اولویت ها، اولویت خود را به جای اولویت های مهمتر دیگر داده اند.

انسان ها اسیر زمان هستند و چنین امکانی که بتوان انسان را جدای از زمان بتوان تصور کرد وجود ندارد. حتی خارج از زمان نمی شود بسیاری از احکام دینی را مطرح و به آن پرداخت.
فرق تبلیغات با تعلیمات در این است که در تعلیمات نیاز به انتقال آگاهی وجود دارد و زمان انتقال آگاهی چه زمانی است ممکن است متفاوت باشد اما در تبلیغات آن آگاهی را منتقل می کنند که دارای اولویت است. مثلا حجاب خیلی مهم است ولی حالا اولویت اول ما حجاب است؟ حجاب حجاب است و همیشه باید بر آن تاکید کرد ولی در تبلیغات باید بین موضوعات مختلف وزن کشی انجام شود و اولویت بندی صورت پذیرد تا یک راهبرد صحیح شکل بگیرد.

عناوین سخنرانی:
o اکتفاء نکردن به آگاهی، یکی از راه‌های برطرف کردن ضعف تبلیغاتی جبهه حق
o زمان‌شناس بودن، ملاحظه‌ای بسیار مهم برای موفقیت در تبلیغات
o هر زمان، زمان چه حرفی است؟
o اولویت‌ها، تفاوت‌های زمانی را نشان می‌دهند
o زمان، بر برخی از احکام دین هم تأثیرگذار است
o در تبلیغات باید اولویت‌بندی کرد و راهبردها را تشخیص داد
o فعالیت اقتصادی مؤمنانه جمعی، یکی از اولویت‌های امروز
o قدرت تشخیص راهبرد، نام‌هایی مانند بصیرت، فرقان و حکمت می‌تواند داشته باشد
o قدرت تشخیص راهبرد را می‌توان عقل هم دانست
o گاهی تخصص در یک رشته خاص، مانع درک اولویت می شود
o تأثیر رهایی و آزاد بودن بر تشخیص اولویت
o تأثیر هدایت الهی بر تشخیص اولویت
o نمونه‌های تاریخی در مورد تغییر زمان و تغییر اولویت‌ها
o لزوم تشخیص زمان، در عمل کردن به روایات
o در این زمان به چه روایاتی باید توجه کرد؟
o آشنایی با آیه‌ای در مورد زمان‌شناسی
o اولویت‌ها را ولیّ جامعه تعیین می‌کند
o پرداختن به اولویت‌هایی که توسط ولیّ جامعه تعیین شده، وظیفه است
o یک یار خوب باید قدرت تشخیص اولویت‌ها را داشته باشد
o اولویت مشارکت مردم در مدیریت امور
o اکثر افراد مذهبی، اهل زندگی تشکیلاتی و مؤمنانه با هم نیستند
o مردم‌سالاری دینی چگونه محقق می‌شود؟
o تأثیر مشارکت مردمی بر اقتصاد مقاومتی
o اولویت زندگی جمعی درست و آموزش آن
o آیا در شرایط امروز، مطالبه‌گری اولویت دارد؟
o روایاتی در مورد تغییر زمان و شرایط
o علت تفاوت نوع معجزه‌ها در زمان هر پیامبر
o در زمان حاضر، حجت ما عقل است
o لزوم عقلانیت در تشخیص اولویت
o جایگاه عقل تجربی در مسایل امروز جامعه
o آگاه‌ترین مردم از حوادث زمانه، تعجب نمی‌کند
o برخی از اولویت‌های زمان حاضر
o پرهیز از افزایش سوء تفاهم‌
o پرداختن بیشتر به امام حسین(ع)
o تلاش برای تأثیرگذاری بیشتر بر مردم جهان غرب
o توجه به علوم تجربی به عنوان زبانی مشترک با دنیا
o ضرورت اهتمام به تجربه در مورد طب ایرانی

قطعات

  • عنوان
    زمان
  • 69:07

مشخصات

ثبت نقد و نظر نقد و نظر

    تاکنون نظری ثبت نشده است

تصاویر

پایگاه سخنرانی مذهبی