display result search
منو
چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ جلسه ششم

چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ جلسه ششم

  • 1 تعداد قطعات
  • 65 دقیقه مدت قطعه
  • 178 دریافت شده
سخنرانی از حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع «چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟»، جلسه ششم، سال 1400

یکی از دلایلی که تبلیغات دشمنان دین و بشریت موثرتر است و راحت تر می گیرد تا طرفداران دین و منافع حقیقی انسان ها، این است که کسانی که تبلیغ ضد دین می کنند یک وسیله برنده و برنده به نام هوای نفس دارند. از طریق هوای نفس جاذبه هایی را ایجاد می کنند که می توانند دل مردم را به سوی خود کشیده و جذب کنند. بر عکس دین یک نقطه ضعف تبلیغاتی دارد و آن این است که دین انسان را از هوای نفس باز می دارد.
هوای نفس یعنی چه؟ هوای نفس یعنی دوست داشتنی های کم ارزش که لذت زیادی در انسان ایجاد نمی کنند ولی دارای خصوصیت مهم نقد و فوری بودن هستند و برای فهمیدن آن لذت زحمتی لازم نیست.
چرا برخی لذت های سطحی ممنوع است؟ چون اینگونه لذت ها مانع لذت های عمیق هستند.
محور اصلی در مخالفت با انبیا تبعیت از هوای نفس است. چون تبلیغات دشمن بر روی هوای نفس استوار و سوار است، جاذبه بیشتری ایجاد می کند. هوای نفسی که برای انسان مفید نیست و دارای آفاتی نیز هست و انسان را با علاقه های سطحی مشغول و از علاقه های عمیق و پایدار دور می کند. و چون دین با هوای نفس مخالفت می کند، تبلیغات دین نیز به تبع آن کمتر می گیرد و جاذبه کمتری ایجاد می کند.

عناوین سخنرانی:
o استفاده از ابزار هوای نفس، یکی از دلایل مؤثر بودن تبلیغات دشمنان دین و بشریت
o معنای هوای نفس؛ دوست‌داشتنی‌هایی که نقد، فوری ولی سطحی و کم‌ارزش هستند
o بازداری از هوای نفس، نقطه ضعف تبلیغات دین و انسانیت
o هوای نفس، مانع رسیدن به علایق پایدار و عمیق بوده و با آسیب‌هایی همراه است
o تبعیت از هوای نفس، علت مخالفت با انبیاء
o هواپرستان، جریانی مقابل خداپرستان
o افراد سطحی، هوای نفس را بهتر می‌پذیرند
o دستور مکرر قرآن به پیامبران؛ عدم پیروی از هوای نفس دیگران
o برای تبلیغ پیروی از هوای نفس، آن را تئوریزه می‌کنند
o دین در زمینه‌های مادی هم به دنبال لذت عمیق‌تر است
o آیه ای در مورد عدم پیروی پیامبر از هوای نفس مردم
o مخالفت با هوای نفس باعث کاهش موفقیت پیامبران در تبلیغ می‌شود
o خدا برای موفقیت پیامبران در تبلیغ، ایمان را محبوب و زیبا قرار داده است
o ایمان با دین متفاوت است؛ اموری مانند نماز خواندن، خمس و زکات، .... جزء دین هستند
o ایمان، یک رابطه قلبی است که خدا قسمتی از آن را زیبا قرار داده است
o ایمان در روایت به محبت امیرالمؤمنین(ع) و اولاد ایشان معنی شده است
o مخالفت با اولیاء خدا، برای ما ناپسند است
o کدام بخش از تبلیغات دین، مؤثر است؟
o تأثیر محبت امام حسین(ع) بر موفقیت تبلیغات دینی
o محبوب بودن اولیاء خدا، هدیه ویژه الهی برای ارتباط با دین
o اهمیت برائت نسبت به دشمنان اولیاء الهی
o در عرصه تبلیغات برای مقابله با هواپرستی چه باید کرد؟
o تبلیغات در جامعه دینی باید مبتنی بر افزایش نفرت نسبت به هواپرستی باشد
o اهمیت کار روی نظم و تقویت اراده و تربیت در سنین مدرسه
o جایگاه ترویج مخالفت با هوای نفس در رسانه‌
o اگر هواپرستی در جامعه مُد باشد؛ تبلیغات دینی مؤثر نخواهد بود
o تئوریزه شدن هواپرستی در میان برخی از سیاسیون
o هواپرستی را زشت جلوه بدهیم
o فرهنگ غربی در کشور ما تحقیر نشده است
o مخالفت با هوای نفس را زیبا جلوه دهیم
o مصادیقی از مخالفت با هوای نفس
o زیبایی ایمان و محبت اهل بیت(ع) را ترویج کنیم
o اربعین، بالاترین لذت معنوی را برای جوانان دارد
o اربعین، بیشترین تأثیر را در حرکت فرد و جامعه دارد
o تأثیر اربعین بر سازندگی جامعه
o ضرورت تلاش مضاعف دولت برای تسهیل و ترویج سفر اربعین
o اهمیت برداشتن محدودیت‌های سفر اربعین
o باید تبیین علمی دقیقی در مورد وضعیت کرونا در عراق انجام داد
o پیشنهادی در مورد برگزاری جشنواره‌های سالیانه از نوحه‌های محرم
o ما هم باید برای اهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، کاری انجام دهیم

قطعات

  • عنوان
    زمان
  • 65:50

مشخصات

ثبت نقد و نظر نقد و نظر

    تاکنون نظری ثبت نشده است

تصاویر

پایگاه سخنرانی مذهبی