- 1489
- 1000
- 1000
- 1000
عشق حقیقی - بخش اول
سخنرانی آیت الله حسین انصاریان با موضوع عشق حقیقی - بخش اول - محرم 1397
اهل دل کسانی هستند که خالصانه، سالک راه خدا هستند و تمام موانع راه سلوک را با انجام نیکی ها دفع می کنند.
امیرمؤمنان (ع) در مورد اینها می فرمایند که همه ی مردم شیفته ی رنگ ها و علائق و ظواهر دنیا هستند در حالی که اینان شیفته ی باطن دنیا بوده و خود را به یقین مهمان دنیا می دانند. در نگاه اینان دنیا و امور دنیوی ارزشی ندارند.
امام علی (ع) با دیدن امام حسین (ع) گویی به لذت کل عالم دست پیدا می کرد، چرا که حسین را جلوه ای از نور خداوند می دید. او با داشتن معنویات به امور دنیوی احتیاجی نداشت.
انسان های معنوی، حتی به حلال دنیا نیز اهمیتی نمی دهند و به تعبیری با دست یافتن به آنها راضی نمی شوند.
اباعبدالله (ع) همه ی باطن دنیا بود و نگاه به او چشم پدر را پر می کرد و البته که ما به اندازه ی درک و فهم علی (ع) صاحب درایت نیستیم به همین دلیل گاه از راه درست منحرف می شویم.
دریافت ما از معنویات همین بس که امروز در جرگه ی شیعیان علی (ع) هستیم و این امر اتفاقی نیست بلکه از پیش تعیین شده است. راه فقط راه حسین است و بس و هرکه در این مسیر قرار بگیرد به سعادت خواهد رسید.
اهل دل کسانی هستند که خالصانه، سالک راه خدا هستند و تمام موانع راه سلوک را با انجام نیکی ها دفع می کنند.
امیرمؤمنان (ع) در مورد اینها می فرمایند که همه ی مردم شیفته ی رنگ ها و علائق و ظواهر دنیا هستند در حالی که اینان شیفته ی باطن دنیا بوده و خود را به یقین مهمان دنیا می دانند. در نگاه اینان دنیا و امور دنیوی ارزشی ندارند.
امام علی (ع) با دیدن امام حسین (ع) گویی به لذت کل عالم دست پیدا می کرد، چرا که حسین را جلوه ای از نور خداوند می دید. او با داشتن معنویات به امور دنیوی احتیاجی نداشت.
انسان های معنوی، حتی به حلال دنیا نیز اهمیتی نمی دهند و به تعبیری با دست یافتن به آنها راضی نمی شوند.
اباعبدالله (ع) همه ی باطن دنیا بود و نگاه به او چشم پدر را پر می کرد و البته که ما به اندازه ی درک و فهم علی (ع) صاحب درایت نیستیم به همین دلیل گاه از راه درست منحرف می شویم.
دریافت ما از معنویات همین بس که امروز در جرگه ی شیعیان علی (ع) هستیم و این امر اتفاقی نیست بلکه از پیش تعیین شده است. راه فقط راه حسین است و بس و هرکه در این مسیر قرار بگیرد به سعادت خواهد رسید.
تاکنون نظری ثبت نشده است