- 785
- 1000
- 1000
- 1000
رمضان، ماه امید برای ظهور - جلسه بیست و یکم
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با موضوع "رمضان، ماه امید برای ظهور"، شرحی بر دعای افتتاح، جلسه بیست و یکم، سال 1397
با دعای افتتاح به مناجات کردن بر در خانه خدا می رویم. این دعا به ما می گوید کسی که می خواهد برای فرج دعا کند باید دردمند باشد. باید بیاموزیم که خاصیت مصیبت ها و رنج هایی که ائمه (ع) متحمل شده اند این است که ما را دردمند برای حق و دین می سازد. وقتی ما غصه اولیای الهی را می خوریم، در واقع داریم غصه بشریت را می خوریم. دعای افتتاح می آموزد که اگر ما دردمند نباشیم، اهل دعا برای فرج هم نمی شویم.
در دعای افتتاح از خدا می خواهیم که بواسطه امام زمان (عج) دل های ما را شفا بدهد و غیض و ناراحتی را از دل های ما پاک کند. کسانی که امروز در غربت امام زمان ع دردمند هستند از ظهور ایشان شاد می شوند. در روایات داریم که انسان عاقل دردمند است؛ البته درد دین و حق ملاک است. درد علامت صفای باطن است. این درد را انسان ها باید از خداوند تمنا کنند تا معنای حیات را درک کنند؛ چرا که این درد نشاط آور است و به انسان قوت و قدرت می دهد. این دردمندی آن قدر زیاد می شود که تمنای پایان آن را می طلبیم و تمنای ظهور می کنیم.
با دعای افتتاح به مناجات کردن بر در خانه خدا می رویم. این دعا به ما می گوید کسی که می خواهد برای فرج دعا کند باید دردمند باشد. باید بیاموزیم که خاصیت مصیبت ها و رنج هایی که ائمه (ع) متحمل شده اند این است که ما را دردمند برای حق و دین می سازد. وقتی ما غصه اولیای الهی را می خوریم، در واقع داریم غصه بشریت را می خوریم. دعای افتتاح می آموزد که اگر ما دردمند نباشیم، اهل دعا برای فرج هم نمی شویم.
در دعای افتتاح از خدا می خواهیم که بواسطه امام زمان (عج) دل های ما را شفا بدهد و غیض و ناراحتی را از دل های ما پاک کند. کسانی که امروز در غربت امام زمان ع دردمند هستند از ظهور ایشان شاد می شوند. در روایات داریم که انسان عاقل دردمند است؛ البته درد دین و حق ملاک است. درد علامت صفای باطن است. این درد را انسان ها باید از خداوند تمنا کنند تا معنای حیات را درک کنند؛ چرا که این درد نشاط آور است و به انسان قوت و قدرت می دهد. این دردمندی آن قدر زیاد می شود که تمنای پایان آن را می طلبیم و تمنای ظهور می کنیم.
تاکنون نظری ثبت نشده است