- 3839
- 1000
- 1000
- 1000
قدرت تبلیغی و عظمت امام رضا (ع)
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاشانی با موضوع "قدرت تبلیغی و عظمت امام رضا (ع)"، سال 1396
نفاق همیشه در دوره اقتدار جامعه اسلامی به وجود می آید. منظورمان از نفاق جریان برانداز کافری است که ظاهرا اسلام آورده است. نشانه های منافق این است که عبادت را با کسالت انجام می دهد، نسبت به رهبر جامعه اسلامی کینه دارد و به اشاعه شایعات در جامعه می پردازد. سه مرحله اصلی نفاق در دوره اهل بیت (ع) داریم: 1. نفاق دوره مدینه. 2. نفاق دوره امام سجاد (ع) 3. نفاق دوره امام رضا (ع).
قدرت امام رضا(علیه السلام) به گونه ای بود که مأمون را مجبور به نفاق کرد. مأمون می دانست که اگر بخواهد در ابتدای امر با امام رضا (ع) مخالفت کند، هویتش زیر سوال می رود. درجه نفاق مأمون به حدی بود که به بغداد رفت و با چهل تن از فقهای بغداد مناظره کرد و با استناد به جریان غدیر، خلافت بلافصل امیرالمومنین(علیه السلام) را اثبات کرد. این درجه از نفاق مأمون دلیل بر اوج قدرت امام رضا (ع) است.
رواج تشیع در بین مسلمین مرهون تلاشهای امام رضا (ع) است. امام رضا (ع) و ائمه بعدی محتوای معرفتی ائمه پیشین را تبدیل به عملِ اجتماعی و شعائر کردند. امام رضا(علیه السلام) اسلام و تشیع را زنده کرد. اسلام را زنده کرد؛ زیرا در مناظرات به شبهات وارده در توحید و نبوت پاسخ داد. تشیع را زنده کرد؛ زیرا معارف تشیع را عمومی و علنی کرد.
نفاق همیشه در دوره اقتدار جامعه اسلامی به وجود می آید. منظورمان از نفاق جریان برانداز کافری است که ظاهرا اسلام آورده است. نشانه های منافق این است که عبادت را با کسالت انجام می دهد، نسبت به رهبر جامعه اسلامی کینه دارد و به اشاعه شایعات در جامعه می پردازد. سه مرحله اصلی نفاق در دوره اهل بیت (ع) داریم: 1. نفاق دوره مدینه. 2. نفاق دوره امام سجاد (ع) 3. نفاق دوره امام رضا (ع).
قدرت امام رضا(علیه السلام) به گونه ای بود که مأمون را مجبور به نفاق کرد. مأمون می دانست که اگر بخواهد در ابتدای امر با امام رضا (ع) مخالفت کند، هویتش زیر سوال می رود. درجه نفاق مأمون به حدی بود که به بغداد رفت و با چهل تن از فقهای بغداد مناظره کرد و با استناد به جریان غدیر، خلافت بلافصل امیرالمومنین(علیه السلام) را اثبات کرد. این درجه از نفاق مأمون دلیل بر اوج قدرت امام رضا (ع) است.
رواج تشیع در بین مسلمین مرهون تلاشهای امام رضا (ع) است. امام رضا (ع) و ائمه بعدی محتوای معرفتی ائمه پیشین را تبدیل به عملِ اجتماعی و شعائر کردند. امام رضا(علیه السلام) اسلام و تشیع را زنده کرد. اسلام را زنده کرد؛ زیرا در مناظرات به شبهات وارده در توحید و نبوت پاسخ داد. تشیع را زنده کرد؛ زیرا معارف تشیع را عمومی و علنی کرد.
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان