- 33
- 1000
- 1000
- 1000
تلاش های انبیا برای هدایت به سوی ظهور،11(پایان)
سخنرانی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری با موضوع "تلاش های انبیا برای هدایت به سوی ظهور"، جلسه یازدهم: طرح نبی اکرم و نجات عالمیان، سال 1404
خدای متعال ضمن سوره درگیری جبهه انبیا و مخالفان شان را توضیح می دهد. در آغاز سوره امکانی که خدا به پیغمبرش داده که یک کتاب با عظمتی است و فوق العاده سرمایه عجیبی است و همه ملک عظیم ذیل این کتاب هست. این فرمان الهی، کتاب الهی برنامه الهی است که از متنش ملک عظیمی برای ائمه حاصل می شود. همین ملک عظیم هم هست که محل دعوای این شیاطین هست که حسادت می کنند و با ائمه علیهم السلام بر سر همین ملک عظیم. این کتاب عظیم ظرفیت دارد که امت را نجات بدهد از شیاطین، از ظلمات به سمت نور ببرد. ظلمات در لسان قرآن، همان فضای تاریکی است که ائمه جور در عالم به پا می کنند، در مقابل آیه نور که فضای تنزل هدایت و نور الهی است در عالم در وجود مقدس نبی اکرم متوسل می شود و تنزل پیدا می کند و می آید در خانه های انبیا که این وادی نور هست و مقابلش وادی ظلمت هست که خانه فراعنه و شیاطین است. این کتاب سرمایه بزرگیست که خدا به این پیامبر داده که با این کتاب می شود یک امت نورانی ساخت و همین عامل درگیری و حسادت است. ابلیس سر همین موضوع با خدای متعال دعوا کرده و خدای متعال خلافت را به او نداده است. مقام خلافت و احاطه اسما الهی را خدا به او نداده به خلیفه خودش داده است. بر سر این موضوع نزاع می کند. شیاطین به تعبیر قرآن فرموده: راه را می بندند و حیات الدنیا را انتخاب می کنند و مسیر دین را منحرف می کنند. بالاخره فتح و پیروزی برای مومنین ایجاد می شود ولی اگر کفران بکنید عذاب شدید است، اگر شکر بکنید این نعمت مستدام می ماند. نعمت بعدی یک نعمتی آمد و پیغمبری آمد دست شما رو گرفت از فرعون نجات داد و راهی برای نجات نبود با این پیغمبر و الا هر کس دیگه اگر می آید برای نجات امت که دستش پر نباشه از آیات خدا، همون کاری می کند که با فراعنه قبلی کردند. ببینید دائما این دعوا بین خودشان بوده است اما در دوران ما این دنیا تقسیم شده بود بین سرمایه داری فاسد و مارکسیسم که آنان می گفتند بیاید ما شما رو نجات می دهیم و پرچم عدالت را می گسترانیم. اینها عامل نجات نیستند و چیزی دستشون نیست که نجات بدهند. نجات با نعمت الهی واقع می شود. یک نعمتی از عالم بالا باید بیاد که نجات از رنج پیدا شود. دستگاه مقابل دستگاه شیطان و جهنم و عداوت و دشمنی هست و نجات از این عداوت و دشمنی یک نعمت الهی می خواهد. پیغمبری می خواهد که دستش پر باشد از عالم بالا و رحمتی بیاورد و الا اگه این نعمت نیاد نجاتی نیست. دعوت ها به ظاهر متعددند و هیچ کدوم نجات درشان نیست. یوم الله از عالم بالا رحمتی می آید و دست رحمتی نازل می شود و طرحی از طرف خدا می آید، این نعمت این نجاتتان می دهد. اگر این را شکر کردید و با این پیغمبر راه رفتید دستورش را عمل کردید این نعمت امتداد پیدا می کند و الا بساط نعمت دوباره تبدیل به نقمت می شود. اخوت ایمانی که ذیل وجود مقدس نبی اکرم بین مومنین که دور حضرت جمع شدند و به حضرت متمسک اند پیدا می شود که بالاتر از اخوتی است که از طریق پدر و مادر پیدا می شود. لذا اگر یک جایی این ارحام از آن رحم قطع شدند خودشان را از رحمت نبی اکرم از رشته ی نبی اکرم قطع کردند، شیطان می خواهد شما این رشته ارحام رو قطع کنید حق ندارید این رو بچسبید پیغمبر خدا رو رها کنید، این می شه ولیجه. لذا در آیات قرآن خدا هم سرنوشت قوم موسی را بیان می کند و هم سرنوشت این قوم را پیغمبر ما دیدیم ما پیغمبر فرستادیم نعمت نازل کردیم. همه چیز در دست خداست، خدا هم تا حالا اذن داده اذنش را می گیرد تموم می شود و اگر اذن خدا نباشه کاری از کسی ساخته نیست.
خدای متعال ضمن سوره درگیری جبهه انبیا و مخالفان شان را توضیح می دهد. در آغاز سوره امکانی که خدا به پیغمبرش داده که یک کتاب با عظمتی است و فوق العاده سرمایه عجیبی است و همه ملک عظیم ذیل این کتاب هست. این فرمان الهی، کتاب الهی برنامه الهی است که از متنش ملک عظیمی برای ائمه حاصل می شود. همین ملک عظیم هم هست که محل دعوای این شیاطین هست که حسادت می کنند و با ائمه علیهم السلام بر سر همین ملک عظیم. این کتاب عظیم ظرفیت دارد که امت را نجات بدهد از شیاطین، از ظلمات به سمت نور ببرد. ظلمات در لسان قرآن، همان فضای تاریکی است که ائمه جور در عالم به پا می کنند، در مقابل آیه نور که فضای تنزل هدایت و نور الهی است در عالم در وجود مقدس نبی اکرم متوسل می شود و تنزل پیدا می کند و می آید در خانه های انبیا که این وادی نور هست و مقابلش وادی ظلمت هست که خانه فراعنه و شیاطین است. این کتاب سرمایه بزرگیست که خدا به این پیامبر داده که با این کتاب می شود یک امت نورانی ساخت و همین عامل درگیری و حسادت است. ابلیس سر همین موضوع با خدای متعال دعوا کرده و خدای متعال خلافت را به او نداده است. مقام خلافت و احاطه اسما الهی را خدا به او نداده به خلیفه خودش داده است. بر سر این موضوع نزاع می کند. شیاطین به تعبیر قرآن فرموده: راه را می بندند و حیات الدنیا را انتخاب می کنند و مسیر دین را منحرف می کنند. بالاخره فتح و پیروزی برای مومنین ایجاد می شود ولی اگر کفران بکنید عذاب شدید است، اگر شکر بکنید این نعمت مستدام می ماند. نعمت بعدی یک نعمتی آمد و پیغمبری آمد دست شما رو گرفت از فرعون نجات داد و راهی برای نجات نبود با این پیغمبر و الا هر کس دیگه اگر می آید برای نجات امت که دستش پر نباشه از آیات خدا، همون کاری می کند که با فراعنه قبلی کردند. ببینید دائما این دعوا بین خودشان بوده است اما در دوران ما این دنیا تقسیم شده بود بین سرمایه داری فاسد و مارکسیسم که آنان می گفتند بیاید ما شما رو نجات می دهیم و پرچم عدالت را می گسترانیم. اینها عامل نجات نیستند و چیزی دستشون نیست که نجات بدهند. نجات با نعمت الهی واقع می شود. یک نعمتی از عالم بالا باید بیاد که نجات از رنج پیدا شود. دستگاه مقابل دستگاه شیطان و جهنم و عداوت و دشمنی هست و نجات از این عداوت و دشمنی یک نعمت الهی می خواهد. پیغمبری می خواهد که دستش پر باشد از عالم بالا و رحمتی بیاورد و الا اگه این نعمت نیاد نجاتی نیست. دعوت ها به ظاهر متعددند و هیچ کدوم نجات درشان نیست. یوم الله از عالم بالا رحمتی می آید و دست رحمتی نازل می شود و طرحی از طرف خدا می آید، این نعمت این نجاتتان می دهد. اگر این را شکر کردید و با این پیغمبر راه رفتید دستورش را عمل کردید این نعمت امتداد پیدا می کند و الا بساط نعمت دوباره تبدیل به نقمت می شود. اخوت ایمانی که ذیل وجود مقدس نبی اکرم بین مومنین که دور حضرت جمع شدند و به حضرت متمسک اند پیدا می شود که بالاتر از اخوتی است که از طریق پدر و مادر پیدا می شود. لذا اگر یک جایی این ارحام از آن رحم قطع شدند خودشان را از رحمت نبی اکرم از رشته ی نبی اکرم قطع کردند، شیطان می خواهد شما این رشته ارحام رو قطع کنید حق ندارید این رو بچسبید پیغمبر خدا رو رها کنید، این می شه ولیجه. لذا در آیات قرآن خدا هم سرنوشت قوم موسی را بیان می کند و هم سرنوشت این قوم را پیغمبر ما دیدیم ما پیغمبر فرستادیم نعمت نازل کردیم. همه چیز در دست خداست، خدا هم تا حالا اذن داده اذنش را می گیرد تموم می شود و اگر اذن خدا نباشه کاری از کسی ساخته نیست.
تاکنون نظری ثبت نشده است