- 471
- 1000
- 1000
- 1000
ایمان به نصرت الهی، جلسه چهارم
سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع «ایمان به نصرت الهی»، جلسه چهارم، سال 1402
واقعاً عدهای مقابل دیدگان ما دارند جهاد میکنند ازخودشان دفاع میکنند و دلها متوجه آنهاست. همه قلبها در همه جهان، قلبهای سنگ نه، قلبهای ساده آدمهای خوب و زلال. همه با این جهاد گران دارند همراهی میکنند و این از حکمتهای الهی است که در آخرالزمان مردم را برای پذیرش حق آماده میکند غربال دارند میشوند. درباره مفهوم جهاد ما یک مقدار بیمهری به آن میکنیم. معمولاً از آن فرار میکنیم. معمولاً آن را یک امر تلخی میدانیم. در حالی که مفهوم جهاد صلحآفرینتر از مفهوم صلح است. وقتی که شما آمادگی دفاعی داشته باشید دیگر کمتر صدمه میخورید دیگر کمتر در معرض خطر قرار میگیرید. حتی به شما حمله نمیکنند. اگر مستضعفین اگر عموم آدمها، اگر مؤمنین همه درباره جهاد یک رابطه منطقی خوب، عاقلانه ، عمیق داشته باشند و آماده جهاد باشند، دیگر هیچ کس به آنها حمله نمیکند. در واقع یک صلح جهانی برقرار خواهد شد. ولی درباره جهاد تا حرف زده میشود همه فکر میکنند ما میخواهیم یا قرآن میخواهد آدمکش تربیت بکند و آدمها را بیندازد در جنگ و درگیری و اینها. در حالی که جهاد آثار تربیتی در شخصیت انسان دارد. آثار تربیتی بسیار عمیق، همین آمادگیاش، نه حتی مبادرت به جهاد، به حدی که شما مطمئن باشید تا هزارسال آینده تا صد سال آینده که حالا تا هزار که عمر ما نمیرسد بچههایمان میخواهند صد ساله بشوند قطعاً هیچ جهادی را نمیبینند و با آن مواجه نمیشوند. باز ما باید بچههایمان را برای جهاد تربیت بکنیم، آنها را علاقمند به جهاد نگه داریم. یک به این دلیل که کسانی که آماده به جهاد هستند به آنها حمله نمیشود. و بعد به بردگی کشیده نمیشوند. دو، اصلاً جدای از موضوع جهاد، خودشان یک شخصیت فرهیخته، باصفا، ایثارگر قوی پیدا میکنند.
واقعاً عدهای مقابل دیدگان ما دارند جهاد میکنند ازخودشان دفاع میکنند و دلها متوجه آنهاست. همه قلبها در همه جهان، قلبهای سنگ نه، قلبهای ساده آدمهای خوب و زلال. همه با این جهاد گران دارند همراهی میکنند و این از حکمتهای الهی است که در آخرالزمان مردم را برای پذیرش حق آماده میکند غربال دارند میشوند. درباره مفهوم جهاد ما یک مقدار بیمهری به آن میکنیم. معمولاً از آن فرار میکنیم. معمولاً آن را یک امر تلخی میدانیم. در حالی که مفهوم جهاد صلحآفرینتر از مفهوم صلح است. وقتی که شما آمادگی دفاعی داشته باشید دیگر کمتر صدمه میخورید دیگر کمتر در معرض خطر قرار میگیرید. حتی به شما حمله نمیکنند. اگر مستضعفین اگر عموم آدمها، اگر مؤمنین همه درباره جهاد یک رابطه منطقی خوب، عاقلانه ، عمیق داشته باشند و آماده جهاد باشند، دیگر هیچ کس به آنها حمله نمیکند. در واقع یک صلح جهانی برقرار خواهد شد. ولی درباره جهاد تا حرف زده میشود همه فکر میکنند ما میخواهیم یا قرآن میخواهد آدمکش تربیت بکند و آدمها را بیندازد در جنگ و درگیری و اینها. در حالی که جهاد آثار تربیتی در شخصیت انسان دارد. آثار تربیتی بسیار عمیق، همین آمادگیاش، نه حتی مبادرت به جهاد، به حدی که شما مطمئن باشید تا هزارسال آینده تا صد سال آینده که حالا تا هزار که عمر ما نمیرسد بچههایمان میخواهند صد ساله بشوند قطعاً هیچ جهادی را نمیبینند و با آن مواجه نمیشوند. باز ما باید بچههایمان را برای جهاد تربیت بکنیم، آنها را علاقمند به جهاد نگه داریم. یک به این دلیل که کسانی که آماده به جهاد هستند به آنها حمله نمیشود. و بعد به بردگی کشیده نمیشوند. دو، اصلاً جدای از موضوع جهاد، خودشان یک شخصیت فرهیخته، باصفا، ایثارگر قوی پیدا میکنند.
تاکنون نظری ثبت نشده است