- 1449
- 1000
- 1000
- 1000
چگونه به خدا و امام زمان(عج) مقرب شویم؟، جلسه چهاردهم
سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع «چگونه به خدا و امام زمان(عج) مقرب شویم؟»، جلسه چهاردهم، سال 1401
انسان موجودی است هدفمند که باید همیشه برای رفتارهای خودش هدفی داشته باشد. مهمترین اهدافی که انسان را درگیر می کند برآورده کردن نیازها و رسیدن به علاقه مندی ها است. چند هدف داشتن باعث اذیت و آزار انسان می شود. انتخاب اهداف کوچک انسان را ارضا و آرام نمی کند.
انسان تا به آن هدفی که برای آن خلق شده نرسد آرامش پیدا نخواهد کرد. آن هدف اصلی که برای آن خلق شدیم و خلقت ما با آن تناسب دارد چیزی جز تقرب الی الله نیست. نزدیک شدن به منبع و منشاء قدرت که اگر انسان به این توجه نکند، هر هدفی را انتخاب کند، انگار انسان هدف درست و حسابی انتخاب نکرده است. وقتی انسان هدف خود را پیدا و انتخاب کرد به یک معنی انسان هدف خود را از وجود خودش کشف کرده است. هدف مثل یک چشمه باید از دل انسان بجوشد و مسیر تعلیم و تربیت باید در راستای رسیدن به چنین هدفی باشد. هدف چیزی نیست که انسان از بیرون بتواند به آن دستیابی پیدا کند.
ما از نظر فکری معمولا چنین هدفی را انتخاب می کنیم، حالا از نظر روحی چگونه با این هدف درگیر شویم موضوعی است که باید به آن پرداخت.
انسان موجودی است هدفمند که باید همیشه برای رفتارهای خودش هدفی داشته باشد. مهمترین اهدافی که انسان را درگیر می کند برآورده کردن نیازها و رسیدن به علاقه مندی ها است. چند هدف داشتن باعث اذیت و آزار انسان می شود. انتخاب اهداف کوچک انسان را ارضا و آرام نمی کند.
انسان تا به آن هدفی که برای آن خلق شده نرسد آرامش پیدا نخواهد کرد. آن هدف اصلی که برای آن خلق شدیم و خلقت ما با آن تناسب دارد چیزی جز تقرب الی الله نیست. نزدیک شدن به منبع و منشاء قدرت که اگر انسان به این توجه نکند، هر هدفی را انتخاب کند، انگار انسان هدف درست و حسابی انتخاب نکرده است. وقتی انسان هدف خود را پیدا و انتخاب کرد به یک معنی انسان هدف خود را از وجود خودش کشف کرده است. هدف مثل یک چشمه باید از دل انسان بجوشد و مسیر تعلیم و تربیت باید در راستای رسیدن به چنین هدفی باشد. هدف چیزی نیست که انسان از بیرون بتواند به آن دستیابی پیدا کند.
ما از نظر فکری معمولا چنین هدفی را انتخاب می کنیم، حالا از نظر روحی چگونه با این هدف درگیر شویم موضوعی است که باید به آن پرداخت.
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان