display result search
منو
اراده الهی، تحقق حکومت جهانی

اراده الهی، تحقق حکومت جهانی

  • 1 تعداد قطعات
  • 36 دقیقه مدت قطعه
  • 111 دریافت شده
سخنرانی از آیت الله حسین مظاهری با موضوع «اراده الهی، تحقق حکومت جهانی»، سال 1394

حکیمه خاتون دختر امام جواد«سلام‌الله‌علیه» و عمّۀ امام عسکری«سلام‌الله‌علیه» است. حکیمه خاتون از نظر تقوا و از نظر عالم ملکوت خیلی مقام بالایی دارد. بالابودنش همین مقدار بس که در تولد امام زمان شرکت داشته است. از این زن نقل شده است در وقتی بنا شد نور خدا و قطب عالم امکان به دنیا بیاید، من سورۀ «انا انزلناه» را شروع به خواندن کردم، اما بچه در شکم مادر با من همراهی می‌کرد. من می‌گفتم:
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏، إِنَّا أَنْزَلْناهُ فی‏ لَیْلَةِ الْقَدْرِ»
و بچه می‌گفت:
«وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ»
من گفتم
«لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»
و بچه در شکم مادر آیۀ بعد را خواندند. تا بالاخره تا آخر انا انزلناه را با هم تمام کردیم. ناگهان دیدم عالم روشن شد و پاره ماهی به سجده افتاده است.
بعد از حمد و شکر خدا، شهادات را از «اشهد ان لا اله الاّ الله» تا شهادت به امامت خودشان را گفتند و بعد از شهادات هم گفتند که «یملأ اللّه الارض قسطا و عدلاً بعد ما ملئت ظلما و جورا»، به دست من عالم گلستان می‌شود، پرچم اسلام روی کره زمین افراشته می‌شود و عدالت اسلامی سرتاسر جهان را می‌گیرد و ظلم از جهان رخت برمی‌بندد.
آقا امام عسکری علیه السلام در آن اطاق بودند و فرمودند عزیزم را بیاور. حکیمه خاتون می‌گوید پاره ماه را سردست بلند کردم و خدمت آقا بردم و سلام کرد. از امام عسکری پدرشان جواب گرفت. بعد این آیه را خواند:
«وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ ، وَ نُمَکِّنَ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَ نُرِیَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما کانُوا یَحْذَرُونَ»
آقا! پدر! اراده حق به این تعلق گرفته است این شیعه که الان مستضعف و مظلوم در تاریخ است به دست او و به رهبری من پرچم اسلام روی کره زمین افراشته شود و فرعون نماها و هامون نماها به کیفر خود برسند و عالم گلستان شود. پرچم اسلام روی کره زمین افراشته شود و عدالت اسلامی سرتاسر جهان را بگیرد.
پس از شهادت امام عسکری«سلام‌الله‌علیه» بنا شد نماز را به جنازۀ آقا بخوانند.
یک آدم لاابالی را برای خواندن نماز تعیین کردند. البته برادر امام عسکری«سلام‌الله‌علیه» هم بود، اما آدم نانجیبی درآمد؛ یعنی ریاست‌طلب و خودخواه و بالاخره دشمن شیعه و دوست حکومت ظالم از آب درآمد و لذا تقرّبی هم در دربار حکومت ظالم داشت.
نقل شده است ناگهان آقا امام زمان گرچه یک بچه چند ساله بودند اما یک مرد توانا ظاهر شد. این جعفر کذاب را عقب زد و نماز را به جنازه پدر خواند و همه با آقا نماز را خواندند. بعد آقا در خانه رفتند و بعد از دفن امام عسکری، ماموران حکومتی به در خانه رفتند و ریختند که آقا را بگیرند که آقا غائب شدند.
74 سال غیبت صغری بود. معنای غیبت صغری این است که آقا چهار نائب خاص به تناوب در این هفتاد و چهار سال داشتند. البته مورد تایید صددرصد شیعه و بزرگان شیعه بودند اما با خرق عادتی حکومت شیعه را اداره می‌کردند. آقا امام عسکری و آقا امام زمان وکلای زیادی از جمله در ایران داشتند و رابطه وکلا با آقا امام زمان این چهار نفر بودند و 74 سال هم طول کشید.
بعد از 74 سال بنا شد غیبت کبری به پا شود. معنای غیبت کبری اینست که آقا نوشتند ملاقات به عنوان غیبت صغری و به عنوان وکالت و نیابت خاص نیست، اما شیعه حکومت می‌خواهد، شیعه رئیس می‌خواهد و نمی‌شود شیعه بدون ریاست و ولایت زندگی کند. لذا آقا امام زمان یک ولایت عامه به مجتهد جامع‌الشّرایط دادند.
«وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیْکُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ»
از این به بعد شیعه که ریاست لازم دارد، ریاستش با مجتهد جامع الشّرایط بوده است، لذا مردم در حل امورشان و در کارهای سیاسی و اجتماعی و در مسائلشان باید به آنها مراجعه کنند، و فرمودند من ظاهر می‌شوم و علاماتی هم دارد که آن علامات می‌گوید الان امام زمان منتظر ماست به این معنا که همینطور که ما منتظر امام زمانیم، امام زمان هم منتظر ماست. و قرآن اینکه منتظر ماست را معنا می‌کند و می‌گوید اگر از افراد شایسته شدید و اگر افراد متقی صد در صد پیدا شد، قطعا آقا امام زمان می‌آید. قاعدۀ لطف اقتضاء می‌کند چنین باشد؛ لذا امام زمان بارها گفته است من منتظر شیعۀ خالص هستم. به قول قرآن:
«وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُون‏»
قرآن می‌فرماید خدا خواسته است و معلوم است هرچه خدا بخواهد تحقق پیدا می‌کند. این آیه می‌فرماید ما به انبیا گفتیم و در کتاب‌های قبل نوشتیم و در قرآن هم نوشتیم که این شیعه اگر بخواهد آقا شود و اگر بخواهد به دست او و به رهبری امام زمانش پرچم اسلام روی کره زمین افراشته شود، عدالت اسلام سرتاسر جهان را بگیرد، باید صالح و شایسته شود. یعنی یک شیعه واقعی شود. شیعۀ واقعی یعنی کسی که اعتقاد به ولایت داشته باشد. شعار این ولایت را هم بدهد و در راه این ولایت هم باشد و عملش به ولایت بخورد و عملش ولایت‌وار باشد. قرآن در آیات فراوانی و از جمله این آیه که خواندم، می‌فرماید اگر این شیعه پیدا شد، حتماً امام زمان می‌آید. البته آمدن امام زمان اوّل با خرق عادت است. همینطور که تولد ایشان با خرق عادت بود و نماز خواندن به جنازه بابا با خرق عادت بود. غیبت ایشان چه صغری و چه کبری با خرق عادت بود. ظهور ایشان هم با خرق عادت است. قرآن می‌فرماید خرق عادتش هم خیلی آسان است. وقتی خدا بخواهد هر چیز مشکلی آسان می‌شود. لذا کلمه «ارث» در آیات مربوط به ولایت و آیات مربوط به ظهور آمده است. معنای ارث اینست که همینطور که پدر می‌میرد و بدون مشقت و صدمه مال به اولادش منتقل می‌شود، این جهان به دست این شیعه و به رهبری امام زمان با خرق عادت و خیلی آسان به شیعه می‌رسد. لذا امام زمان به یک شبانه‌روز یعنی شیعه مسلّط بر جهان می‌شود و به شش شبانه روزدر جهان مستقر می‌شود و بالاخره با شش شبانه روز وعدۀ خدا در قرآن و به قول قرآن آن وعدۀ خدا به انبیا: «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ» وعدۀ خدا که از ازل به پیغمبر اکرم و ائمّۀ طاهرین داده شد، محقّق می‌شود.

قطعات

  • عنوان
    زمان
  • 36:12

مشخصات

ثبت نقد و نظر نقد و نظر

    تاکنون نظری ثبت نشده است

تصاویر

پایگاه سخن