- 1141
- 1000
- 1000
- 1000
ما و استمرار فرهنگ سقیفه، جلسه ششم
سخنرانی از حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی با موضوع «ما و استمرار فرهنگ سقیفه»، جلسه ششم، سال 1399
جریان سقیفه را «فرهنگ» میگوییم چون اگر یک نبرد نظامی، پیروزی و قتلعام بود؛ مانایی و ماندگاری پیدا نمیکرد. یک فرهنگسازی عمیقی با رنگ دین صورت گرفت.
قرآن کریم که میفرماید: منافقین، امر به منکر و نهی از معروف میکنند؛ بدان معنا نیست که منافقین کمپینِ «بیا به دزدی برویم» و… راه میاندازند! در این صورت کسی همراه نمیشود.
عبارت «منافقین امر به منکر میکنند» یعنی ابتدا منافقین «منکر» را در ذهنِ مردم تبدیل به «معروف» میکنند و بعد همه بدان میل پیدا میکنند. «معروف» را در ذهن مردم تبدیل به «منکر» میکنند و بعد همه از آن منزجر و شاکی میشوند و عقب میروند. فرهنگسازی میکنند.
چگونه میتوان فرهنگسازی مقدس کرد؟
در دوران غیبت و بلکه در دوران حضور راه توسعه معارف دین از طریق عالم ربانی است.» در این باب از امام صادق صلوات الله علیه هم روایت داریم. اگر روایت هم نداشتیم، تحلیل همین را نشان میداد لذا اگر کسی میخواهد که در این آخرالزمان دچار گرفتاری نشود، باید با یک عالمِ ربانی در ارتباط باشد.
«مسیر سعادت؛ ارتباط با عالم ربانی است.» و «طریق شکستن کمر دین هم؛ عالم سوء است.» همانطور که هیچکسی بسان «متنبی» نمیتواند جلوی «نبی» را بگیرد. الماس را الماس میبرد.
کاری که در «سعادت» عالمِ ربانی انجام میدهد، برای «شقاوت» هم عالمِ سوء، قلابی، تزویر گر و دین به دنیا فروش انجام میدهد. نسبت به امام حسن مجتبی صلوات الله علیه این کار را انجام دادند.
اگر شما مشاهده فرمودید که یک جریانی، کتاب فضیلتی هم نوشته است؛ این را با دیده تردید نگاه بفرمائید. اگر «إِنَّ فَاطِمَهَ بَضْعَهٌ مِنِّی». را هم نقل کرده است، ببینید که هدف نویسنده از آوردن این روایت چیست. اگر مشاهده فرمودید که روضه میخواند؛ ببینید هدف او رساندن چه پیغام و محتوایی است.
چرا تقریباً تمام منابعی که فرصت پیدا کردند و یک سوزن یا دشنه به شخصیتِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه وارد کردند، برای امام حسن مجتبی صلوات الله علیه یک فضیلتی را تکرار کردند؟! آن فضیلت این است: «إِنَّ ابْنِی هَذَا سَیدٌ». این پسر من؛ سید، مالک الرقاب و امام است.
چرا این جریان این روایت [امام حسن صلوات الله علیه؛ سید است] را بیان و منتشر میکند در حالی که امام حسن مجتبی صلوات الله علیه که با معاویه لعنه الله علیه درگیر شده است؟!
«إِنَّ ابْنِی هَذَا سَیدٌ» این پسر من؛ سید، مالک الرقاب و امام است، «وَلَعَلَّ اللَّهَ أَنْ یصْلِحَ بِهِ بَینَ فِئَتَینِ مِنَ الْمُسْلِمِینَ عَظِیمَتَینِ» چه بسا خدا به برکت او بین دو گروه از مسلمین صلح ایجاد کند.
کتاب «صحیح البخاری» و بهتبع آن همه این روایت را نقل کردند. خبری که همه نقل میکنند، بیشتر مشکوک است. معلوم است که پشت آن یک فکری قرار دارد. یک کتابی یک روایتی را میآورد ولیکن شما میبینید که همه کتب این روایت را آوردند. کسانی که عادت ندارد که فضیلت اهل بیت علیهم السلام را بیان کنند، این روایت را آوردند!
عجیب است. سادهلوحها میگویند: یک روایت در مدح امام حسن مجتبی صلوات الله علیه پیدا کردیم که از دست آن جریان دررفته است!
آیا امکان دارد که bbc یک پست اشتباهی برود و بگوید: «مرگ بر اسرائیل»؟! آیا امکان دارد که از دست اینها در برود؟! مثلاً یکهویی اشتباهی در شبکه تلویزیونی VOA ده دقیقه شعار «مرگ بر اسرائیل» سر بدهند؟!
فرد باید خیلی سادهلوح باشد که بگوید: این جریان اشتباهی یک فضیلتی هم برای امام حسن مجتبی صلوات الله علیه نوشتند! طبق آن فضیلت ایشان «سید و امام» هم هستند! چرا باید این فضیلت امام حسن مجتبی صلوات الله علیه مطرح شود؟!
جریان سقیفه؛ حضرت علی بن ابی طالب صلوات الله علیه را خونریز معرفی کرد!
جریان سقیفه را «فرهنگ» میگوییم چون اگر یک نبرد نظامی، پیروزی و قتلعام بود؛ مانایی و ماندگاری پیدا نمیکرد. یک فرهنگسازی عمیقی با رنگ دین صورت گرفت.
قرآن کریم که میفرماید: منافقین، امر به منکر و نهی از معروف میکنند؛ بدان معنا نیست که منافقین کمپینِ «بیا به دزدی برویم» و… راه میاندازند! در این صورت کسی همراه نمیشود.
عبارت «منافقین امر به منکر میکنند» یعنی ابتدا منافقین «منکر» را در ذهنِ مردم تبدیل به «معروف» میکنند و بعد همه بدان میل پیدا میکنند. «معروف» را در ذهن مردم تبدیل به «منکر» میکنند و بعد همه از آن منزجر و شاکی میشوند و عقب میروند. فرهنگسازی میکنند.
چگونه میتوان فرهنگسازی مقدس کرد؟
در دوران غیبت و بلکه در دوران حضور راه توسعه معارف دین از طریق عالم ربانی است.» در این باب از امام صادق صلوات الله علیه هم روایت داریم. اگر روایت هم نداشتیم، تحلیل همین را نشان میداد لذا اگر کسی میخواهد که در این آخرالزمان دچار گرفتاری نشود، باید با یک عالمِ ربانی در ارتباط باشد.
«مسیر سعادت؛ ارتباط با عالم ربانی است.» و «طریق شکستن کمر دین هم؛ عالم سوء است.» همانطور که هیچکسی بسان «متنبی» نمیتواند جلوی «نبی» را بگیرد. الماس را الماس میبرد.
کاری که در «سعادت» عالمِ ربانی انجام میدهد، برای «شقاوت» هم عالمِ سوء، قلابی، تزویر گر و دین به دنیا فروش انجام میدهد. نسبت به امام حسن مجتبی صلوات الله علیه این کار را انجام دادند.
اگر شما مشاهده فرمودید که یک جریانی، کتاب فضیلتی هم نوشته است؛ این را با دیده تردید نگاه بفرمائید. اگر «إِنَّ فَاطِمَهَ بَضْعَهٌ مِنِّی». را هم نقل کرده است، ببینید که هدف نویسنده از آوردن این روایت چیست. اگر مشاهده فرمودید که روضه میخواند؛ ببینید هدف او رساندن چه پیغام و محتوایی است.
چرا تقریباً تمام منابعی که فرصت پیدا کردند و یک سوزن یا دشنه به شخصیتِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه وارد کردند، برای امام حسن مجتبی صلوات الله علیه یک فضیلتی را تکرار کردند؟! آن فضیلت این است: «إِنَّ ابْنِی هَذَا سَیدٌ». این پسر من؛ سید، مالک الرقاب و امام است.
چرا این جریان این روایت [امام حسن صلوات الله علیه؛ سید است] را بیان و منتشر میکند در حالی که امام حسن مجتبی صلوات الله علیه که با معاویه لعنه الله علیه درگیر شده است؟!
«إِنَّ ابْنِی هَذَا سَیدٌ» این پسر من؛ سید، مالک الرقاب و امام است، «وَلَعَلَّ اللَّهَ أَنْ یصْلِحَ بِهِ بَینَ فِئَتَینِ مِنَ الْمُسْلِمِینَ عَظِیمَتَینِ» چه بسا خدا به برکت او بین دو گروه از مسلمین صلح ایجاد کند.
کتاب «صحیح البخاری» و بهتبع آن همه این روایت را نقل کردند. خبری که همه نقل میکنند، بیشتر مشکوک است. معلوم است که پشت آن یک فکری قرار دارد. یک کتابی یک روایتی را میآورد ولیکن شما میبینید که همه کتب این روایت را آوردند. کسانی که عادت ندارد که فضیلت اهل بیت علیهم السلام را بیان کنند، این روایت را آوردند!
عجیب است. سادهلوحها میگویند: یک روایت در مدح امام حسن مجتبی صلوات الله علیه پیدا کردیم که از دست آن جریان دررفته است!
آیا امکان دارد که bbc یک پست اشتباهی برود و بگوید: «مرگ بر اسرائیل»؟! آیا امکان دارد که از دست اینها در برود؟! مثلاً یکهویی اشتباهی در شبکه تلویزیونی VOA ده دقیقه شعار «مرگ بر اسرائیل» سر بدهند؟!
فرد باید خیلی سادهلوح باشد که بگوید: این جریان اشتباهی یک فضیلتی هم برای امام حسن مجتبی صلوات الله علیه نوشتند! طبق آن فضیلت ایشان «سید و امام» هم هستند! چرا باید این فضیلت امام حسن مجتبی صلوات الله علیه مطرح شود؟!
جریان سقیفه؛ حضرت علی بن ابی طالب صلوات الله علیه را خونریز معرفی کرد!
تاکنون نظری ثبت نشده است