- 1348
- 1000
- 1000
- 1000
سر خط شروع و تحلیل تاریخ اسلام، جلسه پنجم
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی با موضوع «سر خط شروع و تحلیل تاریخ اسلام»، جلسه پنجم، سال 1398
پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را تخریب کردند که بعد بتوانند امیرالمؤمنین را تخریب کنند و بتوانند اسلام را منحرف کنند. رسول خدا برای جلوگیری از این انحراف، تدابیری داشتند و یکی از آن تدابیر این بود که رهبر یکی از این دو دسته مسلمین را امیرالمؤمنین قرار داد. ایشان را تأیید و فضایل ایشان را منتشر کرد. پیامبر فرمود: یا علی! جمعیت زیادی از امت به تو خیانت خواهد کرد.
پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمؤمنین علیه السلام را مطرح کردند، طبیعتاً بعد از ایشان حکومتهایی آمدند و این مسیری نبود که رسول خدا میخواست و بعد کار به بنی امیه رسید، قدرت قاهر و شمشیر حکومت، پول سرشار خراجها و مالیاتها و غنائم و تقدس آخوندهای درباری، یعنی این سه تیغ کمک کردند برای اینکه امیرالمؤمنین از جامعه حذف شود.
بعد از پیغمبر اکرم جریانی پیش آمد که نقل حدیث را محدود و ممنوع کنیم. یکی از حاکمان بعد از پیغمبر اکرم گفت: اگر میخواهید از پیغمبر روایات نقل کنید، روایات عملیه، یعنی فقهی نقل کنید. روایات دیگر را نقل نکنید. فقط فقهی، چرا؟چون در روایات رسول خدا حق و باطل مشخص شده بود و بعضی توبیخ شده بودند از دستهای که حضرت مخالفشان بودند، امیرالمؤمنین و طرفدارانش تجلیل شده بودند. لذا اینها مباحث فقهی نیست. گفتند: فقط روایات فقهی نقل کنید. نماز و روزه و حج که به همینها هم آسیب خورد. چرا؟ یک نمونه را میخوانم که چرا روایت غیر فقهی نقل نکنید.
پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را تخریب کردند که بعد بتوانند امیرالمؤمنین را تخریب کنند و بتوانند اسلام را منحرف کنند. رسول خدا برای جلوگیری از این انحراف، تدابیری داشتند و یکی از آن تدابیر این بود که رهبر یکی از این دو دسته مسلمین را امیرالمؤمنین قرار داد. ایشان را تأیید و فضایل ایشان را منتشر کرد. پیامبر فرمود: یا علی! جمعیت زیادی از امت به تو خیانت خواهد کرد.
پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمؤمنین علیه السلام را مطرح کردند، طبیعتاً بعد از ایشان حکومتهایی آمدند و این مسیری نبود که رسول خدا میخواست و بعد کار به بنی امیه رسید، قدرت قاهر و شمشیر حکومت، پول سرشار خراجها و مالیاتها و غنائم و تقدس آخوندهای درباری، یعنی این سه تیغ کمک کردند برای اینکه امیرالمؤمنین از جامعه حذف شود.
بعد از پیغمبر اکرم جریانی پیش آمد که نقل حدیث را محدود و ممنوع کنیم. یکی از حاکمان بعد از پیغمبر اکرم گفت: اگر میخواهید از پیغمبر روایات نقل کنید، روایات عملیه، یعنی فقهی نقل کنید. روایات دیگر را نقل نکنید. فقط فقهی، چرا؟چون در روایات رسول خدا حق و باطل مشخص شده بود و بعضی توبیخ شده بودند از دستهای که حضرت مخالفشان بودند، امیرالمؤمنین و طرفدارانش تجلیل شده بودند. لذا اینها مباحث فقهی نیست. گفتند: فقط روایات فقهی نقل کنید. نماز و روزه و حج که به همینها هم آسیب خورد. چرا؟ یک نمونه را میخوانم که چرا روایت غیر فقهی نقل نکنید.
تاکنون نظری ثبت نشده است