- 1770
- 1000
- 1000
- 1000
تفسیر سوره ی یاسین (بخش چهارم)
سخنرانی حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی با موضوع تفسیر سوره ی یاسین (بخش چهارم)
انسان برای موفقیت در هر امری احتیاج به چند ویژگی دارد. برنامه، مسئولیت، روش و هدف از جمله ی این امور است. خداوند در ابتدای سوره ی یاسین می فرماید که ای رسول، برنامه ی تو برای هدایت، قرآن است و همه ی اموری که در امر هدایت و نبوت به آن نیاز داشته باشی می توانی در آن بیابی. قرآن سراسر خوبی و حکمت است. تو فرستاده ای از سوی ما هستی و اطاعت از تو، اطاعت از خداوند است. صراط مستیم روش تو است و به آن خواهی رسید. هدف تو از این هدایت، انذار دادن مردم و بشارت دادن به آنها از آخرت است.
برنامه ی درست زندگی که موجب سعادت انسان می شود در کتاب آسمانی قرآن بیان شده اما عده ای این برنامه را برای زندگی انتخاب نمی کنند. اینان کسانی هستند که گرفتار عذاب و سختی خواهند شد. کسانی که زیر بار حق نروند در غل و زنجیر اسیر می شوند.
انسان موظف است تا از طریق نعمت هایی که دارد به وجود خداوند پی ببرد و به سوی هدفی درست رشد نماید. او باید در مورد حقایق دین تحقیق و بررسی نماید تا به نتیجه ی درست برسد در این صورت او هیچ گاه دست از عقیده ی خود بر نخواهد داشت. ظن و گمان، تمایلات نفسانی، تعصب، لجاجت و استبداد و خود رأی بودن از جمله اموری است که مانع درک و رشد اندیشه ی آدمی می گردد.
انسان برای موفقیت در هر امری احتیاج به چند ویژگی دارد. برنامه، مسئولیت، روش و هدف از جمله ی این امور است. خداوند در ابتدای سوره ی یاسین می فرماید که ای رسول، برنامه ی تو برای هدایت، قرآن است و همه ی اموری که در امر هدایت و نبوت به آن نیاز داشته باشی می توانی در آن بیابی. قرآن سراسر خوبی و حکمت است. تو فرستاده ای از سوی ما هستی و اطاعت از تو، اطاعت از خداوند است. صراط مستیم روش تو است و به آن خواهی رسید. هدف تو از این هدایت، انذار دادن مردم و بشارت دادن به آنها از آخرت است.
برنامه ی درست زندگی که موجب سعادت انسان می شود در کتاب آسمانی قرآن بیان شده اما عده ای این برنامه را برای زندگی انتخاب نمی کنند. اینان کسانی هستند که گرفتار عذاب و سختی خواهند شد. کسانی که زیر بار حق نروند در غل و زنجیر اسیر می شوند.
انسان موظف است تا از طریق نعمت هایی که دارد به وجود خداوند پی ببرد و به سوی هدفی درست رشد نماید. او باید در مورد حقایق دین تحقیق و بررسی نماید تا به نتیجه ی درست برسد در این صورت او هیچ گاه دست از عقیده ی خود بر نخواهد داشت. ظن و گمان، تمایلات نفسانی، تعصب، لجاجت و استبداد و خود رأی بودن از جمله اموری است که مانع درک و رشد اندیشه ی آدمی می گردد.
تاکنون نظری ثبت نشده است