- 568
- 1000
- 1000
- 1000
غضب،محافظ دین و جامعهی دینی، 2
سخنرانی حجت الاسلام اسماعیل رمضانی با موضوع " غضب،محافظ دین و جامعهی دینی"، جلسه دوم: ایجاد غضب در انسان، سال 1404
نیروی محافظ انسان و جامعه و هر آنچه که برای انسان ارزشمند هست، نیروی غضب است. خداوند متعال غضب را مثل یک دیوار محافظی دور هر چیزی که برای انسان ارزشمند هست، فعال می کند لذا غضب شیوه ایجادش در وجود انسان اینطوری هست که انسان غضبش از دو رکن تشکیل شده، یک وجود محبوب. دو وجود مانع. هرگاه محبوبی باشه و مانعی، غضب به سمت مانع تحریک می شود. حالا یک وقتی مانع، مانع وصال هست، من می خواهم بروم به جایی مانعی هست و می خواهم کاری بکنم مانعی هست، پس حتما یک محبوبی باید باشد و یک مانعی یا اینکه نه تو محبوب را به دست آوردی اما وجود آن محبوب و حفظ آن محبوب را یک کسی یا یک چیزی به خطر می اندازد، باز هم در دفاع از آن محبوب غضب است که کار می کند، لذا یادتان باشد که محبوب بی غضب نداریم. غضب بی محبوب هم نداریم. نمی شود انسان چیزی را دوست داشته باشد، اما به مانعش غضب نداشته باشد. نمی شود غضبی باشد، اما محبوبی نباشد. انسان حتما چیزی را دوست دارد، لذا شما می توانید با نشانه گذاری در رابطه و با غضب هایتان آرام آرام محبوبتون را کشف بکنید. در تعارض دو محبوب، در جایی که دو محبوب جمع نمی شود و انسان وادار به انتخاب می شود، حتما محبوب پایین تر قربانی محبوب بالاتر می شود، و بالاخره غضب انسان می رود به سمت محبوب پایین تر. این سیستم طراحی شده خداست. اگر امام زمان علیه السلام محبوب ترین نباشد، یک روزی در تعارض با محبوب بالاتر گریه می کنید اما بالاخره قربانی می کنید. این سیر طبیعیه انسان هست. لذا غضب در تعارض محبوب ها نسبت به محبوب هم تحریک می شود. امام حسین را بیشتر از همه دوست داشته باشید وگرنه غضب تان نسبت بهش تحریک می شود. تمام راه کنترل غضب این است که تصویر ثابت نداشته باشه بریم ببینیم چی می شود.
نیروی محافظ انسان و جامعه و هر آنچه که برای انسان ارزشمند هست، نیروی غضب است. خداوند متعال غضب را مثل یک دیوار محافظی دور هر چیزی که برای انسان ارزشمند هست، فعال می کند لذا غضب شیوه ایجادش در وجود انسان اینطوری هست که انسان غضبش از دو رکن تشکیل شده، یک وجود محبوب. دو وجود مانع. هرگاه محبوبی باشه و مانعی، غضب به سمت مانع تحریک می شود. حالا یک وقتی مانع، مانع وصال هست، من می خواهم بروم به جایی مانعی هست و می خواهم کاری بکنم مانعی هست، پس حتما یک محبوبی باید باشد و یک مانعی یا اینکه نه تو محبوب را به دست آوردی اما وجود آن محبوب و حفظ آن محبوب را یک کسی یا یک چیزی به خطر می اندازد، باز هم در دفاع از آن محبوب غضب است که کار می کند، لذا یادتان باشد که محبوب بی غضب نداریم. غضب بی محبوب هم نداریم. نمی شود انسان چیزی را دوست داشته باشد، اما به مانعش غضب نداشته باشد. نمی شود غضبی باشد، اما محبوبی نباشد. انسان حتما چیزی را دوست دارد، لذا شما می توانید با نشانه گذاری در رابطه و با غضب هایتان آرام آرام محبوبتون را کشف بکنید. در تعارض دو محبوب، در جایی که دو محبوب جمع نمی شود و انسان وادار به انتخاب می شود، حتما محبوب پایین تر قربانی محبوب بالاتر می شود، و بالاخره غضب انسان می رود به سمت محبوب پایین تر. این سیستم طراحی شده خداست. اگر امام زمان علیه السلام محبوب ترین نباشد، یک روزی در تعارض با محبوب بالاتر گریه می کنید اما بالاخره قربانی می کنید. این سیر طبیعیه انسان هست. لذا غضب در تعارض محبوب ها نسبت به محبوب هم تحریک می شود. امام حسین را بیشتر از همه دوست داشته باشید وگرنه غضب تان نسبت بهش تحریک می شود. تمام راه کنترل غضب این است که تصویر ثابت نداشته باشه بریم ببینیم چی می شود.


تاکنون نظری ثبت نشده است