- 294
- 1000
- 1000
- 1000
رابطه اربعین و آخرالزمان، جلسه سوم
سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع " رابطه اربعین و آخرالزمان"، جلسه سوم، سال 1403
بعضیها یک جوری در مورد آخرالزمان صحبت میکنند، و از نامعلوم بودن ظهور و بی تاثیر بودن فعالیتهای ما برای ظهور که انگار تاریک یک تاریخ یک روند رو به رشد ندارد، در حالی که تاریخ روند رو به رشدی دارد و باطل هست که همیشه با ثبات نیست و از بین رفتنی است. خداوند متعال بارها حق و باطل را در قرآن تشبیه کرده است. تاریخ روند رو به رشدی در موضوع ظهور دارد. حق امری با ثبات است. ثبات حق و پایدار نبودن باطل بارها در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است. هر کسی با حق باشد در دنیا وضعیتش ثابت است. حق از بین رفتنی نیست همیشه باقی میماند. حق اثرش همیشه باقی میماند و از بین رفتنی نیست. تلاش برای پیروزی حق سرمایهگذاری است و هر کسی در این مسیر تلاش کند پیروز است. باطل هیچ سرمایه و پشتوانه ندارد و بالاخره از بین میرود. اگر ما در طول تاریخ شکست خوردهایم، چون که ما به اون تعداد معین نرسیدهایم و به اون میزان از حق بودن دست نیافتهایم. اگر ما بر حق هستیم باید بدانیم که ما باقی هستیم.
بعضیها یک جوری در مورد آخرالزمان صحبت میکنند، و از نامعلوم بودن ظهور و بی تاثیر بودن فعالیتهای ما برای ظهور که انگار تاریک یک تاریخ یک روند رو به رشد ندارد، در حالی که تاریخ روند رو به رشدی دارد و باطل هست که همیشه با ثبات نیست و از بین رفتنی است. خداوند متعال بارها حق و باطل را در قرآن تشبیه کرده است. تاریخ روند رو به رشدی در موضوع ظهور دارد. حق امری با ثبات است. ثبات حق و پایدار نبودن باطل بارها در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است. هر کسی با حق باشد در دنیا وضعیتش ثابت است. حق از بین رفتنی نیست همیشه باقی میماند. حق اثرش همیشه باقی میماند و از بین رفتنی نیست. تلاش برای پیروزی حق سرمایهگذاری است و هر کسی در این مسیر تلاش کند پیروز است. باطل هیچ سرمایه و پشتوانه ندارد و بالاخره از بین میرود. اگر ما در طول تاریخ شکست خوردهایم، چون که ما به اون تعداد معین نرسیدهایم و به اون میزان از حق بودن دست نیافتهایم. اگر ما بر حق هستیم باید بدانیم که ما باقی هستیم.
تاکنون نظری ثبت نشده است