- 10182
- 1000
- 1000
- 1000
تفسیر آیه 19 سوره آل عمران
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره آل عمران آیه 19
إِنَّ الْدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَبَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَآءَهُمْ الْعِلْمُ بَغْیَاً بَیْنَهُمْ وَمَنْ یَکْفُرْ بَِایَتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِیعُ الْحِسَابِ
ترجمه
همانا دین (مورد پذیرش) نزد خداوند، اسلام (وتسلیم بودن در برابر فرمان خداوند) است و اهل کتاب اختلافى نکردند، مگر بعد از آنکه علم (به حقّانیت اسلام) برایشان حاصل شد، (این اختلاف) از روى حسادت و دشمنى میان آنان بود و هرکس به آیات خداوند کفر ورزد، پس (بداند که) همانا خداوند زود حساب است.
پیام ها
1- ایمان به یگانگى، عدالت، عزّت و حکمت خداوند (که در آیه قبل بود،) زمینه تسلیم شدن انسان است. «ان الدّین عند اللّه الاسلام»
2- لازمه تسلیم بودن در برابر خداوند، پذیرش اسلام به عنوان آخرین دین الهى است. «ان الدّین عند اللّه الاسلام»
3- تجاوز از مرزهاى حق، سبب بروز اختلاف است. «و ما اختلف الّذین... بغیاً»
4- سرچشمه بسیارى از اختلافات مذهبى، حسادت ها و ظلم هاست؛ نه جهل و بى خبرى. «من بعد ما جائهم العلم»
5 - حسد، زمینه کفر است. «بغیاً... و من کفر»
6- کتاب و علم، به تنهایى سبب نجات نمى گردند. «اوتوا الکتاب، جائهمالعلم، من یکفر»
7- کسانى که آگاهانه ایجاد اختلاف مى کنند، به زودى سیلى مى خورند. «سریع الحساب»
منع: پایگاه درس هایی از قرآن
إِنَّ الْدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَبَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَآءَهُمْ الْعِلْمُ بَغْیَاً بَیْنَهُمْ وَمَنْ یَکْفُرْ بَِایَتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِیعُ الْحِسَابِ
ترجمه
همانا دین (مورد پذیرش) نزد خداوند، اسلام (وتسلیم بودن در برابر فرمان خداوند) است و اهل کتاب اختلافى نکردند، مگر بعد از آنکه علم (به حقّانیت اسلام) برایشان حاصل شد، (این اختلاف) از روى حسادت و دشمنى میان آنان بود و هرکس به آیات خداوند کفر ورزد، پس (بداند که) همانا خداوند زود حساب است.
پیام ها
1- ایمان به یگانگى، عدالت، عزّت و حکمت خداوند (که در آیه قبل بود،) زمینه تسلیم شدن انسان است. «ان الدّین عند اللّه الاسلام»
2- لازمه تسلیم بودن در برابر خداوند، پذیرش اسلام به عنوان آخرین دین الهى است. «ان الدّین عند اللّه الاسلام»
3- تجاوز از مرزهاى حق، سبب بروز اختلاف است. «و ما اختلف الّذین... بغیاً»
4- سرچشمه بسیارى از اختلافات مذهبى، حسادت ها و ظلم هاست؛ نه جهل و بى خبرى. «من بعد ما جائهم العلم»
5 - حسد، زمینه کفر است. «بغیاً... و من کفر»
6- کتاب و علم، به تنهایى سبب نجات نمى گردند. «اوتوا الکتاب، جائهمالعلم، من یکفر»
7- کسانى که آگاهانه ایجاد اختلاف مى کنند، به زودى سیلى مى خورند. «سریع الحساب»
منع: پایگاه درس هایی از قرآن
تاکنون نظری ثبت نشده است