- 1195
- 1000
- 1000
- 1000
مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی، جلسه بیست و دوم
سخنرانی از حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی با موضوع «مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی»، جلسه بیست و دوم، سال 1400
چه خون دل ها خورده شده تا مساله امامت، آن گونه که اهلبیت علیهم السلام می خواستند در دلها جا بگیرد. از اینکه امام یک شاه و حاکم است تا اینکه امام یک مجاهد و مبارز و عادل و معلم و فقیه و... است. امام شاگرد نیست و نیازی برای فکر کردن به پاسخ ندارد و یکی است که دومی ندارد. امام ولایت تکوینی دارد.
در بحث مهدویت اولی این است که اول باید معلوم شود که امام یعنی چه؟
فیض الهی جاده یک طرفه است. اهلبیت با ولایت مطلقه خازن و کلیددار گنج خدا هستند و این گنج تمام ناشدنی است. ائمه رهبران ما هستند و تفسیر صحیح از دین را ارائه می کنند. ببینید از چه کسی امامت را می گیرید و از چه کسی پیروی می کنید و سراغ هر کسی نروید. نمی شود که زمین بی امام باشد. کسی که امام را بشناسد و اطاعت نکند کافر است. انکار امام شرک بالله است چون نپذیرفتن ربوبیت خداست. چون خدا مسیر هدایت و واسطه فیض را در این دنیا از طریق امام قرار داده است.
چه خون دل ها خورده شده تا مساله امامت، آن گونه که اهلبیت علیهم السلام می خواستند در دلها جا بگیرد. از اینکه امام یک شاه و حاکم است تا اینکه امام یک مجاهد و مبارز و عادل و معلم و فقیه و... است. امام شاگرد نیست و نیازی برای فکر کردن به پاسخ ندارد و یکی است که دومی ندارد. امام ولایت تکوینی دارد.
در بحث مهدویت اولی این است که اول باید معلوم شود که امام یعنی چه؟
فیض الهی جاده یک طرفه است. اهلبیت با ولایت مطلقه خازن و کلیددار گنج خدا هستند و این گنج تمام ناشدنی است. ائمه رهبران ما هستند و تفسیر صحیح از دین را ارائه می کنند. ببینید از چه کسی امامت را می گیرید و از چه کسی پیروی می کنید و سراغ هر کسی نروید. نمی شود که زمین بی امام باشد. کسی که امام را بشناسد و اطاعت نکند کافر است. انکار امام شرک بالله است چون نپذیرفتن ربوبیت خداست. چون خدا مسیر هدایت و واسطه فیض را در این دنیا از طریق امام قرار داده است.
تاکنون نظری ثبت نشده است