- 1568
- 1000
- 1000
- 1000
مهمترین راه پیشگیری از سقوط انسان و نابودی جامعه، جلسه هفتم
سخنرانی از حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع «مهمترین راه پیشگیری از سقوط انسان و نابودی جامعه»، جلسه هفتم ، سال 1399
خداوند انسان ها را همه چیز خواه آفریده است و قبل از اینکه بندگان خود را بیافریند عاشق شان بوده است و بعد از خلقت آنها، این عشق ادامه پیدا کرده است. این همه وجوه عالی را در وجود ما قرار داد و این همه اولیا خود را در راه دستگیری ما به قربانگاه فرستاد. اوج محبت و عشق خدا، رقم زدن واقعه کربلا است. و هم چنین اوج محبت خدا رقم زدن مدت طولانی غیبت حضرت ولی عصر علیه السلام و تحمل این همه رنج از جانب ایشان برای هدایت انسان ها از پشت پرده غیبت و رساندن آنها به نقطه مطلوب است.
خداوند عاشق این است که همه لذات عالم را به انسان ها بدهد؛ منتها منتظر است که هر انسان استعداد به دست آوردن این لذات را پیدا کند. خداوند امتحان هایی را در برابر ما قرار داده است تا ما با خوب امتحان دادن ظرفیت و آمادگی لذات را بدست آوریم. خداوند بساط تلاش ما را با امتحان فراهم کرده است. بساط امتحان یعنی همان انتخاب؛ یعنی خواستنی ها و دوست داشتنی های انسان. این است که انسان دوست دارد امتحان گر باشد؛ مجبور نباشد و تعیین کننده باشد. و وقتی که انسان قرار باشد انتخابگر باشد، باید بین دو دوست داشتنی یکی را انتخاب کند. در غیر این صورت انتخاب اتفاق نمی افتد.
خداوند انسان ها را همه چیز خواه آفریده است و قبل از اینکه بندگان خود را بیافریند عاشق شان بوده است و بعد از خلقت آنها، این عشق ادامه پیدا کرده است. این همه وجوه عالی را در وجود ما قرار داد و این همه اولیا خود را در راه دستگیری ما به قربانگاه فرستاد. اوج محبت و عشق خدا، رقم زدن واقعه کربلا است. و هم چنین اوج محبت خدا رقم زدن مدت طولانی غیبت حضرت ولی عصر علیه السلام و تحمل این همه رنج از جانب ایشان برای هدایت انسان ها از پشت پرده غیبت و رساندن آنها به نقطه مطلوب است.
خداوند عاشق این است که همه لذات عالم را به انسان ها بدهد؛ منتها منتظر است که هر انسان استعداد به دست آوردن این لذات را پیدا کند. خداوند امتحان هایی را در برابر ما قرار داده است تا ما با خوب امتحان دادن ظرفیت و آمادگی لذات را بدست آوریم. خداوند بساط تلاش ما را با امتحان فراهم کرده است. بساط امتحان یعنی همان انتخاب؛ یعنی خواستنی ها و دوست داشتنی های انسان. این است که انسان دوست دارد امتحان گر باشد؛ مجبور نباشد و تعیین کننده باشد. و وقتی که انسان قرار باشد انتخابگر باشد، باید بین دو دوست داشتنی یکی را انتخاب کند. در غیر این صورت انتخاب اتفاق نمی افتد.
کاربر مهمان