- 1954
- 1000
- 1000
- 1000
شناخت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله
سخنرانی حجت الاسلام حسین انصاریان با عنوان "شناخت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله"، سال1397
برای شناخت پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله)، چاره ای جز رجوع به قرآن و نهج البلاغه و روایات نورانی اهل بیت (علیهم السّلام) نیست. قرآن کریم در سوره ی اَحزاب، رسول خدا را اینگونه معرّفی می کند: "یا أیّها النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً. وَ داعِیاً إِلَی اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنیراً." (احزاب/45)
پس از آنکه حضرت موسی (علیه السّلام) از خدا درخواست کرد که خود را به او بنمایاند، خدا به کوه طور، یک لحظه تجلّی کرد و به دنبال آن، حضرت موسی، بیهوش شد. لذا دنیا تاب و تحمّل یک لحظه تجلّی پروردگار را ندارد. حال باید دید این رسول اعظم کیست که تجلّی همه ی اَسماء و صفات الهی است؟!
بر طبق آیه ی41سوره ی نساء، همه ی پیامبران، در قیامت شاهد و گواه امّتهای خود هستند و پیامبر اکرم، شاهد همه ی پیامبران گذشته است. شاهد به کسی گفته می شود که در ماجرا حاضر و ناظر بوده و کسی که در مسأله ی مورد شهادت، حضور نداشته، شهادتش بی ارزش و بی اعتبار است. نور رسول خدا پیش از آفرینش حضرت آدم علیه السّلام، آفریده شده و لذا اگر گفته شود پیامبر اکرم، گواه همه ی پیامبران گذشته است، جای تعجّب نیست. رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) در اوج و قلّه ی مهربانی نسبت به همه ی مخلوقات بودند و لذا قرآن کریم، از آن حضرت به عنوان "رَحمَهٌ لِلعالَمین" یاد می کند.
برای شناخت پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله)، چاره ای جز رجوع به قرآن و نهج البلاغه و روایات نورانی اهل بیت (علیهم السّلام) نیست. قرآن کریم در سوره ی اَحزاب، رسول خدا را اینگونه معرّفی می کند: "یا أیّها النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً. وَ داعِیاً إِلَی اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنیراً." (احزاب/45)
پس از آنکه حضرت موسی (علیه السّلام) از خدا درخواست کرد که خود را به او بنمایاند، خدا به کوه طور، یک لحظه تجلّی کرد و به دنبال آن، حضرت موسی، بیهوش شد. لذا دنیا تاب و تحمّل یک لحظه تجلّی پروردگار را ندارد. حال باید دید این رسول اعظم کیست که تجلّی همه ی اَسماء و صفات الهی است؟!
بر طبق آیه ی41سوره ی نساء، همه ی پیامبران، در قیامت شاهد و گواه امّتهای خود هستند و پیامبر اکرم، شاهد همه ی پیامبران گذشته است. شاهد به کسی گفته می شود که در ماجرا حاضر و ناظر بوده و کسی که در مسأله ی مورد شهادت، حضور نداشته، شهادتش بی ارزش و بی اعتبار است. نور رسول خدا پیش از آفرینش حضرت آدم علیه السّلام، آفریده شده و لذا اگر گفته شود پیامبر اکرم، گواه همه ی پیامبران گذشته است، جای تعجّب نیست. رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) در اوج و قلّه ی مهربانی نسبت به همه ی مخلوقات بودند و لذا قرآن کریم، از آن حضرت به عنوان "رَحمَهٌ لِلعالَمین" یاد می کند.
تاکنون نظری ثبت نشده است